* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » לא רק ליסבון: מוקדי התיירות שאסור לפספס בפורטוגל

בשנים האחרונות הישראלים מגלים את פורטוגל, בין היתר בזכות הזכאות של רבים לקבלת דרכון פורטוגלי. ערים עתיקות, חופים ארוכים, נופים דרמטיים ואינספור מצודות, ארמונות וטירות: 5 הצעות לבילוי חופשה בפורטוגל

אחד מיעדי התיירות העולים של השנים אחרונות הוא פורטוגל – המדינה הנמצאת בקצה המערבי של אירופה. תיירים נלהבים שכבר יצאו לחופשה במדינה מספרים על שילוב יוצא דופן ושובה לב, בין חופים ונופים המזכירים את יוון, לבין אווירה ספרדית תוססת, עם חגיגות עמוק אל תוך הלילה – ושפע של אלכוהול ומזון משובח.

לא מעט תיירים מתמקדים בליסבון, הבירה הידועה ברחובותיה התלולים, אך גם מחוץ לה, לפורטוגל יש הרבה מה להציע: רצועת חוף זהובה וארוכה, הרים מרשימים, ערים עתיקות, והרבה מאוד טבע. הנה כמה ממוקדי התיירות העיקריים של פורטוגל שאתם חייבים לראות; אנחנו מהמרים שתתאהבו ממבט ראשון.

פורטו: על גדות הדואורו, שם ישבנו וגם אכלנו

העיר השנייה בגודלה בפורטוגל, אחרי ליסבון, צצה לה מתוך צוקי הגיר הלבנים, ושוכנת לגדותיו של נהר הדואורו הרחב, הנשפך לאוקיינוס האטלנטי.

לצד דוגמאות נפלאות לאדריכלות המאה ה-18 שהשתמרו היטב ברחובות הציוריים של העיר העתיקה, והפכו אותה לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, אפשר למצוא בעיר עוד שפע של אטרקציות: גשר דום לואיס המקסים, המוביל לטיילת הרומנטית, קאייס לה גאיה; מוזיאון סרוולוס ובו תערוכות מתחלפות, ממיטב האמנות העכשווית; כנסיית סאו פרנסיסקו עתירת קישוטי הזהב; וכמובן הקתדרלה של העיר, שנבנתה במאה ה-12 ומציעה נוף עוצר נשימה.

לא לפספס: את שכונת ריביירה, על רחובותיה הצרים המסתוריים ובתיה הצבעוניים, וכמובן – המסעדות המצוינות.

סינטרה: ד"ש ממשחקי הכס

במרחק של 30 ק"מ בלבד מהבירה ליסבון, לחוף האוקיאנוס, שוכנת סינטרה – עיר ובה שלל טירות היסטוריות וארמונות יפהפיים, בהם גרו בשנים עברו משפחות האצולה של האזור.

על העיר חולשת מלמעלה מצודת המורים, שהוקמה במאה ה-9 והגנה על סינטרה; לאחר שנכבשה בידי הנוצרים, במאה ה-11, הוקמה כנסייה בתוך חומות המצודה. השילוב בין גבעות העיר שמציעות מבט למרחקים, חוף האוקיאנוס הדרמטי וכמובן שלל הביצורים – מזכיר ללא מעט מבקרים את הסדרה "משחקי הכס", אף שהעיר מעולם לא שימשה אתר לצילומי הסדרה.

לא לפספס: ארמון פלאיה הרומנטי, הניצב על גבעה מתנשאת, ונבנה בימי הביניים. מאז הוא כבר נחרב ונבנה מחדש, ומציע אינספור פינות התבודדות ירוקות ויפות לזוגות אחוזי ידיים.

גימראייש: הכל מתחיל כאן

45 ק"מ מצפון-מזרח לפורטו, למרגלות רכס הרים, שוכנת גימראייש – הנחשבת ערש הולדתה של פורטוגל, מתוקף היותה עיר הולדתו של אפונסו הראשון – מלכה הראשון של המדינה, שפסלו מקשט את חוצות העיר.

גם גימראייש הוכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, כשאחת הסיבות העיקריות לכך היא טירת גימראייש מהמאה העשירית, בה נולד אותו אפונסו. זוהי אחת הטירות השמורות ביותר בפורטוגל, שכפי שאולי ניתן להבין, אינה סובלת ממחסור ביצירות אדריכליות מרשימות אלה.

לא לפספס: את ארמון הדוכס של גימראייש, שנבנה במאה ה-15 ובו ניתן למצוא רהיטים עתיקים בני התקופה ושטיחי קיר מרשימים, בנוסף לתצוגות מתחלפות.

עמק הדואורו: מרימים כוסית

למי שזקוק לקצת הפסקה מהסביבה האורבנית של פורטוגל, שלא פעם בנויה בצפיפות, מומלץ לצאת מהעיר אל עמק הדואורו היפהפה, בו זורם הנהר באותו שם, המתחיל את דרכו בספרד, ומגיע עד לאוקיאנוס האטלנטי לחופי פורטוגל.

העמק הפורה הוא מקום מושבה של חקלאות עניפה, עם התמקדות בגפנים ובעצי זית הגדלים בטרסות מטופחות בקפדנות. חובבי הגסטרונומיה ייהנו מאוד מטיול בדרך היין של פורטוגל, בין כפרים צנועים, יקבים ומסעדות (רק לא לשכוח למנות נהג תורן).

לא לפספס: יקב קינטה דה פסקה הוותיק (200 שנה), בו עדיין משתמשים בשיטה המסורתית – ודורכים על הענבים באמצעות הרגליים. מי שלא רוצה לנהוג אחרי טעימת התנובה המקומית, יכול להישאר במלון הבוטיק שבשטחי היקב.

אלגארבה: בסוף המערב

חבל הארץ אלגארבה (בערבית – מערב), הוא הנקודה הדרום-מערבית ביותר באירופה, והחופים הנפלאים שלו מביאים אליו מדי קיץ מאות אלפי תיירים.

לא חסר מה לעשות כאן: סיור במערות גיר בקו החוף, באמצעות סירות; ביקור בשמורת הטבע ריה פורמוזה, ביתם של מאות מיני ציפורים; תצפית ממרומי הצוקים של כף סאו ויסנטה, הצונחים בתלילות עוצרת נשימה אל תוך האוקיאנוס; וכמובן, בילוי בחופים החוליים של האזור.

לא לפספס: לאגוש, עיר הנופש התוססת של אלגארבה ובה חופים מגוונים – חלקם עמוסי תיירים, אחרים נשארים מבודדים יחסית גם בשיא העונה.

אולי יעניין אתכם

גם בלי דרכון פורטוגלי: 10 מקומות שאסור לפספס בפורטוגל

טירות, מגדלים, מנזרים, בית כנסת ואפילו חנות ספרים: כמה מהאוצרות הקסומים של פורטוגל, על קצה המזלג

קרא עוד
נעים להכיר: 3 ערים מרכזיות בפורטוגל

חושבים על נסיעה לפורטוגל אבל לא מכירים אותה בכלל? במאמר הבא אתם עומדים להתוודע לשלוש ערים מרכזיות שכדאי לכם להכיר! פורטוגליס אתכם כל הדרך לאזרחות!

קרא עוד