* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » אזרחות פורטוגלית לילדים – הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים של בעלי אזרחות

כיצד מתייחס חוק האזרחות הפורטוגלית לילדים, באילו מקרים הם זכאים לקבל דרכון באופן אוטומטי, ולמה אם כבר יש לכם אזרחות פורטוגלית – עכשיו זה בדיוק הזמן לדאוג גם להם?

התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלית שנכנס לתוקף בשנת 2015, איפשר לרבים מקרב צאצאי מגורשי ספרד להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית. ואכן, כיום כבר ישנם ישראלים שמחזיקים בדרכון פורטוגלי ויכולים ליהנות לא רק ממגורים באחת מהמדינות היפות והבטוחות באירופה, אלא גם מיתרונות נוספים השמורים למחזיקי דרכון אירופאי. החל ממעבר חופשי בין מדינות האיחוד, דרך עבודה ומגורים בכל אחת מהן ללא הגבלה לרבות כל הזכויות הסוציאליות להן זכאים אזרחי האיחוד ועד להזדמנות לבקר מ-180 מדינות כולל ארה"ב ללא צורך בהנפקת אשרת כניסה.

ההזדמנויות הרבות הטמונות באזרחות פורטוגלית מתאימות כאמור לא רק למי ששוקל הגירה, אלא גם למי שמרכז חייו נשאר בישראל. וכאשר מדובר בהורים, הוצאת דרכון פורטוגלי היא דרך נוספת ליהנות משקט נפשי ולדאוג לעתיד המשפחה, בדגש על הילדים.

היתרונות של אזרחות פורטוגלית לצעירים

במציאות של היום, אי אפשר להתעלם ממגוון האפשרויות שדרכון פורטוגלי יכול להעניק לדור הבא. למעשה, בעולם שבו צעירים רבים שואפים ללמוד או לעבוד בחו"ל, האזרחות האירופאית מהווה כלי להגשמת חלומות אישיים ומקצועיים. אלה שיש בידם דרכון פורטוגלי יכולים לטוס לטיול בארצות הברית בלי צורך בוויזה, לעבוד באירופה תוך קבלת התנאים שאזרחים נהנים מהם, ללמוד במוסדות אקדמיים מובילים בכל אחת ממדינות האיחוד, ואפילו לקבל סבסוד מלא או חלקי באוניברסיטאיות ציבוריות רבות.

במקרה שיבחרו ללמוד לימודים גבוהים בפורטוגל למשל, יוכלו לשלב בין לימודים במוסד מתקדם בעלות מוזלת לבין עבודה באופן חוקי בכל תחום, וליהנות מהוצאות מחייה מופחתות באופן משמעותי בהשוואה לישראל.

הוצאנו דרכון פורטוגלי, כיצד הדבר משפיע על ילדינו?

הוצאת דרכון פורטוגלי היא כאמור הזדמנות שאסור לפספס, וחשוב להכיר את השפעותיה גם על ילדיכם או על ילדים נוספים שייוולדו לכם בהמשך. בהתאם לחוק האזרחות הפורטוגלי, ילדים שנולדים לבעלי אזרחות פורטוגלית, גם אם מדובר באחד מההורים בלבד – מקבלים אזרחות באופן אוטומטי. כך שאם נולד לכם ילד אחרי שסיימתם את כל שלבי ההליך לקבלת אזרחות פורטוגלית, הוא זכאי לקבל דרכון פורטוגלי. כל שתצטרכו לעשות הוא לגשת לרשויות פורטוגל, ולהגיש עבורו בקשה להנפקת התעודות המתאימות.

במקרה של ילדים שנולדו טרם קבלת האזרחות, המצב שונה ותלוי גיל. אזרוח של קטינים ללא הוכחת זיקה אפשרי עד גיל 14 בלבד, ורק לאחר שאחד מהוריהם סיים את הליך הוצאת האזרחות שלו ונרשם במרשם האוכלוסין בפורטוגל. החדשות הטובות הן שבמקרה כזה, הילדים יעברו הליך קצר ופשוט יותר. ההליך שלהם לא יכלול את השלב הראשון שעברו הוריהם, בו נדרשת הוכחת יהדות וזיקה למגורשי ספרד מול הקהילה היהודית בפורטוגל.

חשוב לשים לב לכך שקטינים בטווח הגילים שבין 14 ל-18 יכולים להגיש בקשה לאזרחות אך עלולים להתבקש להוכיח זיקה לפורטוגל ולכן כל מקרה יבחן ע"י המומחים של פורטוגליס באופן פרטני, האלטרנטיבה שלהם תהיה להמתין עד להגיעם לגיל 18, ולאחר מכן להגיש בקשה בסטטוס של בוגרים.

אז אם אתם מעוניינים לחסוך זמן לילדיכם הצעירים מגיל 14, לאפשר להם ליהנות ממגוון היתרונות של האזרחות הפורטוגלית ברגע בו יזדקקו לה ולצמצם עד כמה שניתן את ההליכים הבירוקרטיים, מומלץ להקדים ולהתחיל בהליך הנפקת הדרכון שלהם ללא השתהות.  

אולי יעניין אתכם

נעים להכיר: 3 ערים מרכזיות בפורטוגל

חושבים על נסיעה לפורטוגל אבל לא מכירים אותה בכלל? במאמר הבא אתם עומדים להתוודע לשלוש ערים מרכזיות שכדאי לכם להכיר! פורטוגליס אתכם כל הדרך לאזרחות!

קרא עוד
טיול מהאגדות: פורטוגל עם ילדים

מתכננים טיול רומנטי בשניים? פורטוגל מושלמת למשימה. במאמר הבא תכירו את אחת המדינות הכי רומנטיות, ציוריות ואטרקטיביות בעולם. מה האפשרויות? מה אסור לפספס? כנסו ותגלו!

קרא עוד