* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » נעים להכיר: 3 ערים מרכזיות בפורטוגל

 

בכל מדינה מערבית (ולא רק) יש מספר ערים מרכזיות שבהן נמצאים מרכזי מרבית הכלכלה והתרבות. בערים האלו תוכלו למצוא אתרי בילוי, שופינג, מגוון אפשרויות עבודה ולימודים ועוד. טוב להתחיל היכרות עם מדינה חדשה, הן כתושב והן כתייר, מאותן הערים הגדולות והמרכזיות. מדוע? ראשית, השירותים בהן בדרך כלל מותאמים לדוברי אנגלית. שנית, הן מכילות הרבה תושבים, מה שאומר אטרקציות ודלתות חדשות שייפתחו בפניכם.

סקרנו עבורכם את שלושת הערים המרכזיות שחשבנו שכדאי שתכירו: ליסבון, פורטו וסינטרה.

ליסבון

העיר ליסבון היא בירת פורטוגל וגם העיר הגדולה ביותר בה. היא המערבית ביותר בבירות אירופה ומרוחקת כ 10 ק"מ מהחוף המערבי של האוקיינוס האטלנטי. ליבה של העיר ליסבון היא "העיר התחתונה" או "הבאיישה".

בליסבון נמצא פאלאסיו דה בלם (Palácio Nacional de Belém) – הארמון המשמש כיום כמעונו הרשמי של הנשיא. כדאי להתחיל את הביקור בה בכיכר האימפריה (Praca Do Imperio), כיכר מרכזית ויפהפייה עם פינות ישיבה פסטורליות שמשקיפות על המתרחש.

תוכלו למצוא בליסבון שפע אטרקציות כמו מוזיאונים רבים ומגוונים מאד, גלריות ומרכזי אומנות מרשימים, מבנים עתיקים כמו קתדרלות, בתי כנסת, מנזרים וכיכרות שהשתמרו מאות שנים ועוד. לצד אלו, תוכלו להנות גם מאקווריום, גן בוטני, גן חיות, בתי קולנוע ועוד.

אם אתם בעניין של בילויים סוערים אל תוך הלילה, תקבלו מענה הולם וראוי גם לזה. ליסבון היא עיר תוססת וחיונית בשעות הלילות. תוכלו להנות ממגוון של מסעדות, ברים ומועדונים מקשת רחבה של ז'אנרים וסגנונות. ליסבון מאד נוחה למטיילים ללא רכב כיוון שהתחבורה הציבורית מפותחת מאד. רבים מהישראלים שמוציאים דרכון פורטוגלי ועוברים תהליך רילוקיישן, בוחרים להתיישב בליסבון. יש בה אפשרויות תעסוקה רבות, מרכזי לימודים מעולים, ובלי סוף מקומות בילוי שאפשר למצוא בהם בקלות חברים חדשים. עיר טובה ונוחה להתחיל ממנה את המסע שלכם בפורטוגל.

פורטו

העיר פורטו היא העיר השנייה בגודלה בפורטוגל. יחסית לערים אירופאיות רבות היא נחשבת קטנה. בגלל גודלה הידידותי מומלץ מאוד לטייל בה רגלית. פורטו ממוקמת בגדה הצפונית של שפך נהר הדורו; נהר רחב ויפהפה שתושבים ותיירים רבים בוחרים לבקר שוב ושוב. יש בה אווירה קסומה של עיר-נמל עתיקה והיא מלאה בפארקים ירוקים ובתי קפה מתוקים.

אזרחות פורטוגלית בקליק >>>

Aliados היא השדרה המרכזית של פורטו. תוכלו למצוא בה מגוון חנויות מעניינות וגם אדריכלות ופסלים מרהיבים. עוד אטרקציה מבוקשת בפורטו היא כנסיית הזהב Igreja de São Francisco שנחשבת לאחת הכנסיות היפות בכל אירופה.

אם השם 'פורטו' מצלצל לכם מוכר, זה לא בכדי. מקורו של יין הפורט המפורסם ביקבים של פורטו והאזור ועל שמה של העיר קרוי הזן המתוק והמיוחד הזה. הקדישו זמן לטעום יינות פורט שונים במקומות שונים. עד סוף הביקור, תהפכו למומחים.

סינטרה

סינטרה אינה עיר אם כי עיירה, אבל לא סתם עיירה אלא עיירה מיוחדת מאוד בנופיה. זאת הסיבה שהיא אהודה מאוד על תיירים. היא מפורסמת בזכות ארמונות ומבנים מפוארים שנבנו בה במהלך השנים והשתמרו לא רע בכלל. אך לא זה סוד הקסם שלה. סינטרה שוכנת על הר שחוצץ בין היער לים. תבליט הנוף הייחודית הזאת מייצרת שפע של אטרקציות לטיילים ואוהבי טבע. העיירה סינטרה היא חלק ממחוז סינטרה. שטח המחוז מגיע עד קאבו דה רוקה, הנקודה המערבית ביותר באירופה. יש שם חוף יפהפה שלגמרי שווה ביקור.

קראו גם על מוקדי התיירות שאסור לפספס בפורטוגל

אולי יעניין אתכם

לא רק ליסבון: מוקדי התיירות שאסור לפספס בפורטוגל

הפופולריות של פורטוגל בקרב תיירים ישראלים עולה משנה לשנה -ריכזנו 5 הצעות לחופשה במדינה.

קרא עוד
טיול מהאגדות: פורטוגל עם ילדים

מתכננים טיול רומנטי בשניים? פורטוגל מושלמת למשימה. במאמר הבא תכירו את אחת המדינות הכי רומנטיות, ציוריות ואטרקטיביות בעולם. מה האפשרויות? מה אסור לפספס? כנסו ותגלו!

קרא עוד