* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » אזרחות אירופית למגורשי ספרד

האפשרות לקבל אזרחות אירופאית פותחת אינספור הזדמנויות חדשות בפני ישראלים. באילו מקרים רשאים צאצאי מגורשי ספרד להוציא דרכון אירופאי, וכיצד תוכלו גם אתם לבדוק את זכאותכם?

 ישראלים רבים מחזיקים כיום באזרחות נוספת, כאשר אזרחות אירופאית נחשבת ללא ספק לאחת מהמבוקשות ביותר. עד לשנים האחרונות, מאגר הישראלים הזכאים להוציא דרכון אירופאי לא כלל לרוב את יוצאי מדינות צפון אפריקה, ארצות הבלקן או אסיה. כך שהוצאת דרכון אירופאי ליוצאי מרוקו, טוניס או טורקיה למשל, לא עמדה על הפרק. אלא שמשנת 2015, עם כניסתו לתוקף של תיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי, המצב השתנה.

התיקון בחוק מתייחס לגירוש יהדות ספרד שהתרחש בסוף המאה ה-15 וכחלק מהתיקון לעוול ההיסטורי, מאפשר מתן אזרחות פורטוגלית לצאצאי המגורשים. יהודים בעלי זיקה משפחתית למגורשים מספרד ומפורטוגל, יכולים לעבור תהליך לקבלת אזרחות ובסיומו להנפיק דרכון פורטוגלי. פורטוגל היא אחת ממדינות האיחוד האירופי, מה שאומר שמדובר על הוצאת דרכון אירופאי לכל דבר.

יתרונות דרכון אירופאי

להוצאת דרכון אירופאי יתרונות משמעותיים, בין אם אתם חושבים על רילוקיישן לאירופה, לימודים בחו"ל או פשוט על האפשרות לשמור אופציות פתוחות לעתיד. בעלי דרכון אירופאי יכולים להיכנס למספר רב של מדינות ללא צורך בוויזה כולל ארצות הברית, לעבור בין מדינות האיחוד באופן חופשי ולשהות בהן ללא צורך באשרת שהייה. מי שמעוניין לעבוד או להתגורר באירופה לטווח הארוך, יכול ליהנות מכל ההטבות הסוציאליות הרלוונטיות לאזרחים – וגם מלימודים במגוון אוניברסיטאות ציבוריות נחשבות, בסבסוד מלא או חלקי.

איך מקבלים אזרחות אירופאית בתהליך הפורטוגלי?

כדי לקבל תשובה לשאלה הזו, יש להבין תחילה את הקשר בין אזרחות אירופאית מגורשי ספרד ומה שביניהם. עם יציאתו לפועל של הגירוש ב-1492, התפזרו המגורשים בין יעדים שונים. חלקם פנו למדינות הסמוכות, ואחרים הרחיקו למדינות כמו סוריה ואפילו לדרום אמריקה ותימן. כך שאדם שמוצאו המשפחתי הוא מאחת מהמדינות הרלוונטיות – הוא בעל פוטנציאל לקבל דרכון פורטוגלי-אירופאי.

קריטריון נוסף הוא הימצאות שם משפחתו של המועמד ברשימת שמות המשפחה המזכים, שאומצה על ידי ממשלת פורטוגל. בהינתן והמועמד עומד בתנאי הסף הרלוונטיים, כלומר יהודי בעל זיקה לצאצאי המגורשים, מעל גיל 18 וללא עבר פלילי, באפשרותו להתחיל בתהליך הפורטוגלי לקבלת אזרחות אירופאית.

תהליך קבלת אזרחות אירופאית

חשוב לזכור שמדובר בתהליך שמתקיים בשפה זרה אשר מעורבות בורשויות ממשלתיות ומחייב איסוף ניירת שתבסס את הרקע המשפחתי שלכם. מסיבה זו, ישראלים רבים שמעוניינים להוציא דרכון אירופאי למגורשי ספרד, בוחרים לפנות אל חברת פורטוגליס. פורטוגליס לא רק מלווה את לקוחותיה לאורך הדרך, אלא אף מבצעת עבורם את השלבים הנדרשים. אלה העיקריים שבהם:

  • איסוף המסמכים הנדרשים לצורך ביסוס הבקשה.
  • העברת המסמכים לאישור עקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל, לצורך הכרה בזיקה המשפחתית.
  • הכנת כל המסמכים הנדרשים להגשת הבקשה לממשלת פורטוגל
  • התנהלות מול ממשלת פורטוגל, עד לקבלת האזרחות. שלב זה כולל תרגום תיק המסמכים לפורטוגזית, החתמת נוטריון, תשלום אגרות והגשת התיק לאישור של משרד המשפטים הפורטוגלי. כל בקשה נבדקת באופן פרטני, לצורך רישום וקבלת תעודת לידה פורטוגלית. עם קבלת תעודת הלידה, יכול מגיש הבקשה להנפיק דרכון ותעודת זהות פורטוגליים בשגרירות פורטוגל בישראל או בפורטוגל באמצעות שירות יורופה VIP.

בתור החברה הגדולה והמובילה בתחום האזרחות הפורטוגלית בישראל, פורטוגליס מספקת לכל לקוח מעטפת שכוללת את כל השירותים הנדרשים. החל מאזור אישי באתר, דרך מנהל תיק לקוח אישי שזמין לכל שאלה ועד לביצוע כלל הפעולות הנחוצות לאורך הדרך. כך שאם אתם מעוניינים להוציא אזרחות אירופאית במקסימום שקט נפשי ובמינימום מאמץ – פורטוגליס היא הכתובת.

אולי יעניין אתכם

נעים להכיר: 3 ערים מרכזיות בפורטוגל

חושבים על נסיעה לפורטוגל אבל לא מכירים אותה בכלל? במאמר הבא אתם עומדים להתוודע לשלוש ערים מרכזיות שכדאי לכם להכיר! פורטוגליס אתכם כל הדרך לאזרחות!

קרא עוד
טיול מהאגדות: פורטוגל עם ילדים

מתכננים טיול רומנטי בשניים? פורטוגל מושלמת למשימה. במאמר הבא תכירו את אחת המדינות הכי רומנטיות, ציוריות ואטרקטיביות בעולם. מה האפשרויות? מה אסור לפספס? כנסו ותגלו!

קרא עוד