* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » הידעתם? עובדות על פורטוגל שאולי גם אתם לא הכרתם

הנהירה להוציא דרכון פורטוגלי

גל ההתעניינות הישראלית סביב פורטוגל החל עם הנהירה להוציא דרכון פורטוגלי, פרוצדורה שהונגשה למאות אלפי ישראלים בעקבות עדכון חוק האזרחות הפורטוגלית. לא הרבה יודעים איזו היסטוריה מפוארת וענפה כולל הרזומה שלה, וכמה הישגים מרחיקי לכת היא כבר הספיקה להשלים. שניה לפני שאתם פונים ללוגיסטיקה ובירוקרטיה, קחו רגע להתרשם מכמה עובדות מפתיעות על פורטוגל, שרובכם כנראה לא מכירים…

מחצית העולם היה בשליטת פורטוגל

בעל דרכון פורטוגלי במאה 16 יכול היה להתחתן, לעבוד ולטייל במחצית השטח היבשתי של העולם מבלי הצורך לתת דין וחשבון לאיש. איך זה התאפשר?

בסוף המאה ה15 הושלמה ה"רקונקיסטה"; תהליך הכיבוש-מחדש של חצי האי האיברי על ידי הנוצרים שכבשו אותו מהמוסלמים, בתהליך ארוך ועיקש שנמשך כשבע מאות שנים(!). עם השלמת הכיבוש מתחיל עידן התגליות האירופי שבמסגרתו יוצאים מומחים בתחומים שונים לחקור את העולם על מנת לפתוח נתיבים חדשה למסחר, יזמות ומדע.

לאחר שכריסטופר קולמבוס מגלה את אמריקה, קובעת הכנסייה כי כל השטח היבשתי שממערב לאיים הקנריים יהיה בשליטת פורטוגל. הספרדים לא אוהבים את זה וחותרים תחת הפורטוגזים כדי לספח את אמריקה לעצמם; וזה אכן מצליח. ב 1949 נחתם חוזה טורדסיאס שמחלק את אמריקה לספרדים ואת אפריקה, ברזיל, מקאו והודו לפורטוגזים.

חיבת פורטוגל לגואה

בתחילת המאה ה-16 מנצח האדמירל אפונסו דה אלבוקרקי בקרב לחופי גואה, נגד הכוחות העות'מאניים. ניצחון זה מניח את היסודות להקמת מערך נרחב של האימפריה הפורטוגזית בתת היבשת הודו. אלבקורקי מתאהב בגואה ובוחר להתיישב בה. מעט לפני מותו, מגיע במיוחד מלך פורטוגל, עמנואל הראשון, כדי להכתיר את אלבקורקי לדוכס הראשון של גואה.

אזרחות פורטוגלית בקליק >>>

אלבקורקי הקדיש את חייו כדי להפוך את האוקיינוס ההודי ל"ים הפורטוגזי". אף על פי שהוא חווה התנגדות מבית שהתבטאה בברית שכרתו ההודים עם הטורקים והמוסלמים, הוא הצליח לבודד את האוקיינוס ההודי משאר העולם לתקופה בלתי מבוטלת. הוא השיג זאת על ידי חסימת המעבר הימי לאוקיינוס האטלנטי, האוקיינוס השקט, ים סוף והמפרץ הפרסי.

פורטוגזית: שפה מבוקשת

הדים של ההיסטוריה הפוליטית המרשימה של פורטוגל מורגשים היטב גם היום. ידעתם, למשל שפורטוגזית היא שפה רשמית עבור יותר מ 230 מיליון בני אדם בעולם? פורטוגזית היא השפה הרשמית בפורטוגל, אנגולה, ברזיל, גינאה ביסאו, מוזמביק, מדינת גואה שבהודו, מקאו ועוד מדינות פחות מוכרות לנו באפריקה ובמזרח הרחוק. אם חשבתם שדרכון פורטוגלי יאפשר לכם לטייל באירופה, אז עכשיו אתם יודעים שלא רק! כדוברי פורטוגזית, תתקבלו כבני בית גם בלא מעט מדינות אקזוטיות ומפתיעות.

העתיקה בין העתיקות

גבולותיה של פורטוגל נותרו זהים מאז 1139, מה שהופך אותה למדינה העתיקה ביותר באירופה. בליסבון שוכנת חנות הספרים העתיקה בעולם שפועלת ברציפות כבר 288 שנים! וגם האוניברסיטה העתיקה ביותר בעולם שוכנת בפורטוגל. University of Coimbra הוקמה בשנת 1290. כיום, לומדים בה מעל עשרים אלף סטודנטים. האוניברסיטה הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי UNESCO.

הראשונה לבטל את העבדות

פורטוגל הפגינה חלוציות וחשיבה מחוץ לקופסה באופן עקבי לאורך ההיסטוריה. ידעתם, למשל, שהיא הייתה הראשונה להוקיע מתחומיה את העבדות? זה קרה ב 1761, עשרות שנים לפני שעשו את זה בארצות הברית ובשאר מדינות מערב אירופה. הליברליות יוצאת הדופן הזאת נותרה חלק משמעותי מה-DNA הפורטוגלי הייחודי עד היום.

עובדת בונוס: כל האמת מאחורי הטמפורה

הדעה הרווחת בעולם הקולינריה כיום סוברת שטכניקת הבישול בטמפורה היא טכניקה יפנית. זוהי סברה שנכונה רק חלקית. השימוש בטמפורה אכן החל בנגסקי, אבל מי שאחראי להמצאה הזאת והיה הראשון להפיץ אותה, היו סוחרים ומיסיונרים פורטוגזיים ששהו ביפן במאה ה-16 למטרות מסחר.

אולי יעניין אתכם

החוק הפורטוגלי

בשנת 2015 הפרלמנט הפורטוגלי בכוונה לתקן את העוול ההיסטורי, העביר תיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי המקנה לצאצאי המגורשים זכאות לאזרחות פורטוגלית בהליך פשוט ומהיר. משרד המשפטים

קרא עוד
מהפכה של שמחה: כך חוגגת פורטוגל את היום שבו הפכה מדיקטטורה לדמוקרטיה

ה-25 באפריל הוא אחד התאריכים הכי חשובים בפורטוגל, המסמן את היום שבו הפכה המדינה מדיקטטורה לדמוקרטיה. מדי שנה ביום הזה פורטוגל לובשת חג, וכל התושבים

קרא עוד