* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » אזרחות פורטוגלית לבן זוג

מדוע בני זוג של אזרחי פורטוגל לא מקבלים אזרחות באופן אוטומטי, ומה עליהם לעשות כבר עכשיו כדי ליהנות מיתרונותיה בהקדם?

טלטלה שעברה הקהילה היהודית כתוצאה מגירוש ספרד ופיזורם של המגורשים בין מדינות רבות ברחבי העולם, הם הבסיס לתיקון בחוק האזרחות הפורטוגלי שהתקבל לפני מספר שנים. משמעות החוק היא מתן אפשרות ליהודים רבים לעבור הליך לקבלת אזרחות פורטוגלית, כל עוד הם מוכיחים שהם צאצאי המגורשים.

מעבר ליתרונות הנוגעים לשהות, לימודים, עבודה או השקעת נדל"ן בפורטוגל עצמה, בעלי אזרחות פורטוגלית זכאים גם לממש אינספור הזדמנויות המיועדות לאזרחי מדינות האיחוד. החל מהיכולת להתגורר ולעבוד בכל אחת מהן, ועד לאפשרות לבקר בארצות הברית ללא צורך בהוצאת ויזה. ולהבדיל מהליכי קבלת אזרחות במדינות אחרות, תנאי ההליך הפורטוגלי הם פשוטים יחסית מאחר שהוא אינו דורש זיקה למדינה כדוגמת ידיעת השפה, מעבר מבחנים או התגוררות מקדימה בפורטוגל.

השלב המרכזי בתהליך הוא קבלת אישור של הקהילה היהודית בפורטוגל, הניתן לאחר העברת בקשה רשמית שמגובה במסמכים מתאימים. השלבים הבאים כוללים בדיקות רקע של גורמי אכיפת החוק ואישורים של הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים בפורטוגל – כך שבממוצע אורך התהליך כולו נע בין 24 ל-29 חודשים. כאשר הוא מתבצע על ידי ליווי של חברה שמתמחה בתחום, תוכלו להיות בטוחים שהוא יתנהל בצורה המהירה והיעילה ביותר.

הוצאתם דרכון פורטוגלי, מה המשמעות לגבי בני הזוג?

אזרחות נוספת, על אחת כמה וכמה כשמדובר באזרחות אירופאית, היא מטרה שכמעט כל אחד רוצה להשיג. בין אם בכוונתו לחשוב על הזדמנויות עתידיות בחו"ל עבורו ועבור משפחתו, ובין אם הוא רוצה ליהנות מאפיקי השקעה, טיולים נוחים יותר במדינות חדשות וכדומה.

על אף שהתהליך שתיארנו הוא ידידותי ומומלץ, חשוב לדעת שהזכאות לקבלת אזרחות פורטוגלית אינה עוברת בין בני זוג באופן אוטומטי. מה שאומר שאם קיבלתם אזרחות פורטוגלית, אין הדבר אומר שגם בן או בת הזוג שלכם זכאים לקבל אזרחות מתוקף כך. עם זאת, על פי חוק האזרחות הפורטוגלי, מי שנשואים לבעלי אזרחות פורטוגלית זכאים להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית מתוקף נישואיהם.

במסגרת תהליך זה בני הזוג אינם נדרשים להוכיח יהדות מול הקהילה היהודית, אך יהיה עליהם להעביר מסמכים רלוונטיים כולל תעודת נישואין מקורית או אישור בית משפט, לצד הוכחת קשר עכשווי לפורטוגל.

מדוע כדאי לבני זוג של אזרחי פורטוגל להוציא דרכון פורטוגלי?

במציאות של ימינו, ישראלים רבים מעוניינים בבעלות על אזרחות נוספת מטעמים שונים. וכאשר מדובר בתא משפחתי, קיים צורך לדאוג מראש לכל בני הבית. מאחר שמתן אזרחות פורטוגלית לבני זוג אינה נעשית באופן אוטומטי ויש צורך לעבור תהליך נפרד לשם כך, מומלץ לבצע אותו ללא דיחוי. המתנה לרגע בו הדבר יידרש בפועל, עלולה להשפיע על תוכניות משותפות.. בנוסף, מאחר שבני זוג של אזרחי פורטוגל אינם נדרשים בהוכחת קשר לצאצאי המגורשים, מדובר בהזדמנות לקבלת אזרחות פורטוגלית גם עבור מי שאינם עומדים בקריטריונים הרגילים.

חשוב לזכור שייחודו של ההליך המיועד לבני זוג הופך אותו לקרקע נוחה לטעויות. בכדי להימנע מהתעסקות באיתור מסמכים, בזבוז זמן או השלמות מיותרות שעלולות להוביל לסירוב, מומלץ מאוד לפנות לנציגי פורטוגליס, אשר מכירים היטב את הניירת הרלוונטית לרשויות בפורטוגל ואת אופן הטיפול המתאים בסוגיה.

אז גם אם שם המשפחה המקורי שלכם הוא פלדמן, לוברסקי או חג'בי , תהליך אזרוח בני הזוג פותח גם עבורכם את האופציה ליהנות יום אחד מאזרחות פורטוגלית ומגוון יתרונותיה

אולי יעניין אתכם

נעים להכיר: 3 ערים מרכזיות בפורטוגל

חושבים על נסיעה לפורטוגל אבל לא מכירים אותה בכלל? במאמר הבא אתם עומדים להתוודע לשלוש ערים מרכזיות שכדאי לכם להכיר! פורטוגליס אתכם כל הדרך לאזרחות!

קרא עוד
טיול מהאגדות: פורטוגל עם ילדים

מתכננים טיול רומנטי בשניים? פורטוגל מושלמת למשימה. במאמר הבא תכירו את אחת המדינות הכי רומנטיות, ציוריות ואטרקטיביות בעולם. מה האפשרויות? מה אסור לפספס? כנסו ותגלו!

קרא עוד