* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » שוק הנדל"ן למשקיעים בעלי אזרחות פורטוגלית

שוק הנדל"ן האטרקטיבי בפורטוגל מושך משקיעי נדל"ן מכל העולם. היכן כדאי לרכוש נדל"ן במדינה – ולמה כדאי שתהיה לכם אזרחות פורטוגלית – אירופאית  לפני שקונים

בשנים האחרונות, כשמשקיעי הנדל"ן הישראלים הסתכלו ימינה ושמאלה, קרוב לבית, הם ראו רק מחירים עולים ועולים – ותשואות יורדות. רבים מהם הגיעו למסקנה שזה הזמן להעלות את הכסף על מטוס – ולעשות לו צ'ק אין בחו"ל, כשאחד היעדים שצוברים פופולריות במהירות היא פורטוגל. את המדינה הזו, שנמצאת בקצה המערבי של אירופה, הישראלים מגלים עכשיו לא רק כתיירים – אלא גם כמשקיעים שמחפשים אפיק השקעה יציב ורווחי.

רפורמות כואבות עם תוצאות מצוינות

לא תמיד הכל היה ורוד בפורטוגל, וב-2008, סבלה המדינה ממשבר דיור חמור, שהביא לירידה חדה במחירי הדירות. ואולם בהמשך, ראש הממשלה אנטוניו קושטה הוביל מדיניות כלכלית יציבה שמעודדת צמיחה. המאמץ השתלם, והיום, פורטוגל נחשבת ל"סינדרלה האירופית": היא היתה אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר במשבר הכלכלי, אבל הרפורמות שביצעה, גם אם היו כואבות, הצליחו למשוך השקעות זרות, לייצב את הכלכלה ולהוריד את שיעורי האבטלה.

בשנת 2015 קושטה הקל על מדיניות הצנע שהונהגה במדינה לאחר המשבר, וכך סייע למשקי הבית להתאושש, לענף התיירות לחזור לצמוח – ולאמון של המשקיעים והתעשיינים במדינה לנסוק למעלה.  המדיניות הובילה לשיפור ניכר בצמיחה הכלכלית, ולפי תחזיות קרן המטבע העולמית, הצמיחה בפורטוגל צפויה להימשך על אף האטה שצפויה בצמיחה העולמית.

הדיור חוזר להיות אטרקטיבי

כחלק מהתאוששות הכלכלה, נרשמה התאוששות גם במחירי הדיור בפורטוגל והם עלו בשיעור ניכר בשנים האחרונות. ואולם, לשמחתם של המשקיעים, המחירים עדיין לא חזרו לרמת השיא בה היו לפני המשבר. שוק הנדל"ן בפורטוגל הוא שוק בצמיחה, ומתאפיין בכך שהביקוש לנדל"ן לא עונה על ההיצע. לכן, התחזית היא שהמחירים ימשיכו לעלות – והמשקיעים ימשיכו ליהנות מרווחים נאים.

למשקיעים שמתלבטים באיזו מערי פורטוגל כדאי לבחור, מומלץ לבחון השקעה בערים הגדולות, ליסבון ופורטו. הסיבה – הערים הללו מושכות המוני תיירים (כ-20 מיליון איש מבקרים בפורטוגל מדי שנה), ויש בהן גם שוק פורח של השכרה לטווח קצר – לטובת התיירים שרוצים לחוות את החיים במדינה באמצעות מגורים בדירה שכורה מקומית, ולאו דווקא בבתי מלון מנוכרים. אבל גם מחוץ לערים הללו, לא חסרות הזדמנויות השקעה: בתי חווה נטושים, נכסים על חוף הים, בתים לשימור, נכסים מסחריים ועוד.

תשואה יציבה, סיכון נמוך

המחירים במדינה עדיין אטרקטיביים, ודירה בליסבון תעלה בממוצע כ-6,000 יורו למ"ר, ובפורטו מעט מתחת לרמה זו. זהו טווח מחירים סביר בהחלט ביחס לרמת המחירים בערים הגדולות באירופה. נכסים באזורים כפריים ניתן למצוא במחירים נמוכים הרבה יותר.

ההשקעה במדינה צפויה להניב בממוצע תשואה יציבה של כ-5%, בסיכון נמוך. דירות קטנות בשטח של עד כ-50 מ"ר במיקומים אטרקטיביים צפויות להניב תשואה גבוהה יותר – כ-6%, אך זו הולכת ויורדת ככל ששטח הדירה גדל. כך למשל, וילות ענק בשטח של 500 מ"ר יניבו תשואה של כ-3%.

לנצל את יתרונות המס

ממשלת פורטוגל מעודדת משקיעים זרים להשקיע בנדל"ן במדינה, ואפילו מעניקה להם הטבות והקלות בקבלת ויזה. השקעה בנדל"ן מחייבת תשלום מס, אך בין פורטוגל לישראל קיימת אמנת מס, שמאפשרת להימנע מתשלום מס כפול על ההשקעה בנדל"ן בפורטוגל. כך, ניתן לבצע בדיקת כדאיות כלכלית ולבחור באיזו מדינה לשלם את המיסים על ההשקעה.

ישראלים רבים זכאים כיום לקבלת אזרחות פורטוגלית בתהליך קצר ומהיר. אזרחות פורטוגלית היא שער כניסה לאיחוד האירופי, ומקנה שלל הטבות במגורים ובמחייה בכל רחבי האיחוד. דרכון פורטוגלי אף מקל על השקעה בנדל"ן במדינה עצמה, ומאפשר התנהלות פשוטה, יעילה וזולה מול הרשויות. אזרחות פורטוגלית פותחת פתח גם לקבלת הלוואה אטרקטיבית מבנק מקומי למימון חלק מהרכישה.

אולי יעניין אתכם

פורטוגל כנגד כל הסיכויים: צפי לשגשוג אחרי הקורונה

פורטוגל מככבת בתחזיות: היום שאחרי הקורונה מנבא צמיחה כלכלית והמשך מגמה חיובית של משיכת תיירים ומשקיעים. כנסו לקרוא על המדינה שניצחה את הקורונה!

קרא עוד
מקריסה לצמיחה: המהפך הכלכלי של פורטוגל

לאחר שעמדה על סף פשיטת רגל, מדיניות כלכלית עיקשת ועקבית הובילה לפריחה בפורטוגל, לזינוק בתיירות, בנדל"ן וברמת החיים.

קרא עוד