* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » לא רק רונאלדו: מסע בפורטוגל בעקבות הכדורגל

צפייה במשחק כדורגל חי היא חוויה חד פעמית, וכשהיא מתרחשת בפורטוגל, אחת מבירות הכדורגל בעולם, היא עוצמתית ומרגשת במיוחד. איפה במדינה נמצאים האצטדיונים הגדולים והמוזיאונים של הקבוצות המובילות, ועם מה חל איסור להגיע למגרש?

על שלושה דברים מרכזיים עומדת פורטוגל: אוכל משובח, יין טוב וכדורגל מצוין. זה לא יהיה מוגזם להגיד שבפורטוגל הכדורגל מקודש כמעט כמו דת, וקשה למצוא במדינה מישהו שלא חובב את הספורט הלאומי. לא מעט כדורגלני ענק צמחו במדינה – הכוכב הבולט הוא כמובן כריסטיאנו רונאלדו, המשחק בנבחרת הלאומית של פורטוגל, אבל פרט אליו אפשר למצוא שמות כמו רנאטו סאנצ'ס וגונסלו גדש, וכדורגלני עבר כמו אוסביו ("הפנתר השחור"), לואיש פיגו וז'וזה מוריניו, שהפך עם השנים למאמן מיתולוגי.

הידעתם? המשחק המאורגן הראשון בפורטוגל התקיים ב-1875. זה היה באיי מדיירה, אותם איים מהם מגיע רונאלדו. בסוף המאה ה-19 החלו לצוץ בפורטוגל קבוצות הכדורגל המקומיות הראשונות, וב-1935 הוקמה ליגת העל הפורטוגלית – הליגה המקצוענית הבכירה במדינה. מאז זרמו הרבה בעיטות בדשא, וכיום מונה ליגת העל 18 קבוצות, ונשלטת על ידי שלוש הגדולות שבהן – פורטו, בנפיקה ליסבון וספורטינג ליסבון.

הצצה לחדר ההלבשה של השחקנים הגדולים

גם אם אתם לא חובבי כדורגל מושבעים, אם אתם מתכננים להגיע לפורטוגל – כתיירים או כבעלי אזרחות פורטוגלית – אצטדיון כדורגל הוא אחת מתחנות החובה במדינה. צפייה במשחק כדורגל חי, במיוחד במדינה שמקדשת את הספורט כמו פורטוגל, היא חוויה שאין דומה לה, גם אם אתם לא ממש מבדילים בין קרן לנבדל. אחד האצטדיונים הפופולריים ביותר בפורטוגל הוא אצטדיון "האור" בליסבון, ביתה של קבוצת בנפיקה ליסבון, המשמש גם את הנבחרת הלאומית של המדינה. מדובר באצטדיון הגדול ביותר בפורטוגל, עם יותר מ-65 אלף מקומות ישיבה. לחובבי הז'אנר, חוץ משאגות מהיציע ו-90 דקות של שיכרון חושים מומלץ להגיע גם לסיור מודרך באצטדיון, הכולל בין היתר ביקור באזורי ה-VIP, חדרי ההלבשה, היציעים ובמוזיאון קבוצת בנפיקה ליסבון הממוקם בתחומי האצטדיון, שם תוכלו לצפות בשלל פריטים היסטוריים מעברה המרשים של הקבוצה. אם אתם אוהבים כדורגל מדובר בחוויה עוצמתית ומיוחדת, בלי קשר לקבוצה שאתם אוהדים.

בידקרו האם גם לכם מגיעה אזרחות פורטוגלית? >>>

אצטדיון בולט נוסף בליסבון הוא "ז'וזה אלבלדה", המארח את משחקיה של הקבוצה היריבה של בנפיקה, ספורטינג ליסבון. האצטדיון מכיל מעל 50 אלף מקומות ומהווה חלק ממתחם בידור שלם, שבו גם בתי קולנוע, מרכז קניות, מכון כושר ומוזיאון של קבוצת ספורטינג ליסבון. גם כאן תוכלו לערוך סיור מודרך באצטדיון ולבקר במוזיאון הקבוצה. האצטדיון השלישי הגדול במדינה הוא ה"דראגו" (דרקון), אצטדיון הבית של קבוצת פורטו שנבנה בהשקעה של כמעט 100 מיליון אירו ומכיל מעל 50 אלף צופים. האצטדיון, שנמצא בפורטו, נחשב לאחד היפים באירופה, ובנייתו שימשה השראה לאצטדיונים אחרים ביבשת, כמו למשל אצטדיון הכדורגל בצפון אירלנד. גם כאן תוכלו לערוך סיורים מודרכים ולבקר במוזיאון האצטדיון, שמציג את ההיסטוריה הענפה של הקבוצה, את נשיאיה, שחקניה לאורך השנים ואוסף הגביעים המפואר שלה.

כמה דברים שחשוב לדעת לפני המשחק:

עונת הכדורגל בפורטוגל לרוב נפתחת באוגוסט ונמשכת עד חודש מאי (עם פגרת חורף קלה). כרטיסים למשחק לא כדאי לקנות ממקור עלום כמו ספסרים העומדים בכניסה לאצטדיונים – אתם לא רוצים להשקיע כמה עשרות אירו ולגלות שלא מכבדים את הכרטיס רגע לפני שהמשחק מתחיל. לפני הכניסה למשחק חשוב לדעת שבדומה לישראל, גם במגרשים הגדולים בפורטוגל אסור לעשן (ישנו אזור ספציפי המיועד לעישון). הכניסה לאצטדיון מותנית בבדיקה קפדנית של חפצים אישיים, לכן מומלץ להגיע רק עם החפצים ההכרחיים לכם. ברוב האצטדיונים, ובפרט באצטדיון "האור" מקפידים מאוד על ישיבה במקומות המסומנים על גבי הכרטיסים, וכדאי לדעת גם שאסור להיכנס למגרש אם יצאתם ממנו, לכן הקפידו להישאר בגבולות האצטדיון עד סוף המשחק. כמו בכל הופעה טובה, כדי לא לאחר כדאי להגיע לאצטדיון לפחות שעה לפני תחילת המשחק, ואם עברה לכם בראש המחשבה להגיע עם מצלמה מקצועית, בטלו אותה משום שאסור להיכנס לאצטדיון עם מצלמות מכל סוג שהן. בדיוק הזמן לומר תודה לאלוהי הסמארטפון, שבזכותו תוכלו עדיין לצלם סלפי על רקע המגרש העצום ולשלוח למשפחה ולחברים.

אולי יעניין אתכם

מה לרונאלדו ולגלישת גלים? שניהם מייצגים את ענפי הספורט הפופולריים ביותר בפורטוגל

פורטוגל היא ביתן של קבוצות כדורגל מצוינות, עם אצטדיוני ענק תוססים – אך גם אחד מהיעדים המועדפים ביותר על גולשי גלים ברחבי העולם.

קרא עוד
הידעתם? עובדות על פורטוגל שאולי גם אתם לא הכרתם

אם אתם מתכננים להוציא דרכון פורטוגלי, כדאי שתדעו שפורטוגל היא עולם ומלואו. ריכזנו עבורכם כמה עובדות סופר מעניינות שיעשו לכם חשק להיות אזרחי פורטוגל במהרה.

קרא עוד