* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » קיבלה פור: כיצד הצליחה פורטוגל להתמודד עם משבר הקורונה?

על אף האתגרים שאפיינו את חודשי הקורונה, הציגה פורטוגל הישגים מרשימים ביחס למדינות אחרות. אילו יתרונות סייעו לה ביציאה מהמשבר וכיצד הם משפיעים על התיירות, המשקיעים ומחזיקי הדרכון הפורטוגלי?

הטלטלה שמלווה את רוב מדינות העולם בשנה וחצי האחרונות, הובילה לשורת משברים אפילו בקרב המדינות המתקדמות והמפותחות ביותר. עם זאת, ועל אף חוסר הוודאות המאפיינת עדיין את התקופה, נתונים רבים מעידים על הביצועים המרשימים שהפגינה פורטוגל בכל הנוגע להתמודדות עם הנגיף.

בדירוג החודשי של בלומברג למאי 2021 לדוגמה, עלתה פורטוגל שלושה מקומות במדד המשווה בין אופני הטיפול של מדינות שונות בקורונה. בדרך היא הצליחה לעקוף מדינות מתקדמות רבות בהן אוסטריה, אירלנד, צרפת, בלגיה, גרמניה ושבדיה. ואכן, צעדים רבים שנועדו לבלום את התפשטות המגפה מרגע התפרצותה, ננקטו בפורטוגל לאורך מרבית חודשי הקורונה. החל מסגירת בתי הספר והאוניברסיטאות ועד למניעת התקהלות, חיוב בבידוד של השבים מחו"ל והגבלת פעילות עסקים שאינה חיונית.

אתר הטיולים הבינלאומי Europe Best Destinations שיבץ לא פחות מחמישה אתרים וערים בפורטוגל ברשימת "היעדים האירופאיים הבטוחים ביותר לטיול ב-2021". כניסתה של העיר בראגה לרשימה, נומקה בשורת צעדים שנעשו במהלך הגל הראשון בהם קווי תמיכה ייעודיים לקשישים בבידוד, פתרונות דיור לנפגעי קורונה ואפילו מתן ארוחות צוהריים לתלמידים גם כאשר בתי הספר היו סגורים – במטרה להימנע מהיווצרותם של פערים חברתיים.

מחזירים את התיירים

בזכות שילוב בין נופים עוצרי נשימה, מבנים היסטוריים ומזג אוויר נוח, הפכה פורטוגל לבחירה המועדפת על תיירים רבים בשנים האחרונות. אלא שכעת, יכולתה של פורטוגל להוות יעד שהוא לא רק אסתטי ומרשים אלא גם בטוח ונוח לטיול בתקופת הפוסט-קורונה, משדרגים את מעמדה אפילו יותר מהרגיל. בנוסף, נוכח ההתפתחויות החיוביות והירידה בתחלואה בפורטוגל ובמקביל גם אצלנו בארץ, הודיעו שלטונות פורטוגל על יישור קו עם החלטת האיחוד האירופי בכל הנוגע לתיירות חוץ מישראל.

בהתאם לעדכון, ישראל זוכה להכרה כמדינה ירוקה, ולכן תיירים ישראלים יכולים לבקר בפורטוגל ללא צורך בבידוד עם נחיתתם. כל תייר נדרש להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות טרם ההמראה, ללא תלות בביצוע חיסון. 

יתרונותיה המשמעותיים של כלכלת פורטוגל

התבססותה של פורטוגל כיעד פופולארי לא רק למטרות תיירות אלא גם בעיני חברות זרות ומשקיעים בנדל"ן, מעניקה לה יתרון בולט נוסף בכל הנוגע ליציאה מקורונה. עובדה זו מסייעת לה בכל הנוגע להתאוששות מהטלטלה הכלכלית שהביא עמו הנגיף, בזכות יציבות יחסית בשוק מחירי הדיור, המשך פעילות עסקית ענפה ומסחר בינלאומי. יש לציין כי מאפיינים אלו אף מאפשרים למדינה להתמודד היטב עם החשש מעלייה גורפת במיסוי בשנה הקרובה, שמשותף למדינות רבות בעולם ועשוי לדלג על פורטוגל לחלוטין.

לצד שלל הפרמטרים שהוזכרו, חשוב לציין גם את הסיוע שפורטוגל זכאית לו מתוקף היותה חברה באיחוד האירופי. לאור חודשי ההתמודדות עם הקורונה אושרו לפורטוגל מספר מענקי סיוע על ידי הנציבות האירופית, שהועברו לעסקים ולחברות הפועלים בתחומי המדינה. כך למשל בחודש מאי האחרון, אושרה תוכנית סיוע בהיקף של 22 מיליון יורו, המיועדת לתמיכה במפעלים זעירים, קטנים ובינונים הפועלים באזור הארכיפלג מדיירה הפורטוגלי.

הדרכון הפורטוגלי – ממשיך לשמר את מעמדו

אופי ההתמודדות של המדינה עם חודשי הקורונה, ממשיך לשמר את איתנותה של פורטוגל מול אתגרים חיצוניים ולחזק את האטרקטיביות שלה בעיני משקיעים, תיירים ואזרחי האיחוד. מדד הדרכונים של הנלי (Henley), שמדרג את חוזקם של דרכוני מדינות בהתאם למדדים שונים, מציב את הדרכון הפורטוגלי נכון ל-2021 במקום השישי והמכובד. כך הוא עוקף בין היתר את שוויץ וארצות הברית (שחולקות את המקום השביעי), את נורבגיה (אחת ממחזיקות המקום השמיני) ואת קנדה ואוסטרליה (שנמצאות במקום התשיעי).

לצד העובדה שהוא מעניק לבעליו אפשרות כניסה ל-188 מדינות ברחבי העולם, הדרכון הפורטוגלי מגיע גם עם מגוון יתרונות נוספים שניתנים לאזרחי האיחוד. החל מאפשרות לעבוד ולהתגורר בכל מדינה שחברה באיחוד האירופי, דרך אפשרות ללמוד במגוון אוניברסיטאות באירופה בסבסוד מלא או חלקי, ועד לאפשרות ליהנות מהזדמנויות רבות להשקעות אטרקטיביות ברחבי פורטוגל בפרט ואירופה בכלל.

חשוב לציין שמאז התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי, ההליך לקבלת אזרחות פורטוגלית הפך לפשוט ונוח במיוחד. לא רק שהוא הנגיש את האפשרות לקבלת אזרחות פורטוגלית לציבור ישראלי רחב, אלא שהוא אינו מותנה בדרישות שמאפיינות הליכים דומים במדינות רבות אחרות. כך שהמבקש שעומד בקריטריונים המתאימים, אינו נדרש לדעת פורטוגזית, לעבור בחינה מסוימת או להתגורר בפורטוגל קודם לכן. צירוף כל הרכיבים שהוזכרו משמר את מעמדו האטרקטיבי של הדרכון הפורטוגלי, ומוכיח שמדובר בהזדמנות שאסור לפספס.

 

אולי יעניין אתכם

נעים להכיר: 3 ערים מרכזיות בפורטוגל

חושבים על נסיעה לפורטוגל אבל לא מכירים אותה בכלל? במאמר הבא אתם עומדים להתוודע לשלוש ערים מרכזיות שכדאי לכם להכיר! פורטוגליס אתכם כל הדרך לאזרחות!

קרא עוד
טיול מהאגדות: פורטוגל עם ילדים

מתכננים טיול רומנטי בשניים? פורטוגל מושלמת למשימה. במאמר הבא תכירו את אחת המדינות הכי רומנטיות, ציוריות ואטרקטיביות בעולם. מה האפשרויות? מה אסור לפספס? כנסו ותגלו!

קרא עוד