* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » איזו מין שלווה: 10 דברים שכדאי לדעת על פורטוגל

למשך 13 שנה בירתה היתה ריו דה ז'נרו, יש בה ספריות בהן מחזיקים עטלפים נגד עש, היא מושכת גולשים מכל העולם המחפשים חוויות אקסטרים, והיא מעניקה אזרחות פורטוגלית ליהודים מגורשי ספרד ופורטוגל בהליך מהיר. כל מה שרציתם לדעת על פורטוגל

פורטוגל היא המדינה המזרחית באגן הים התיכון וגם אחת המגוונות והמרתקות שבהן. הנה 10 עובדות על המדינה שטופת השמש ומרובת הפאסטאשים (הפסטיבלים) והפריאשים (הירידים):

נעים להכיר:

  1. פורטוגל היא רפובליקה דמוקרטית המתנהלת על פי חוקה ובירתה ליסבון. נשיא פורטוגל נבחר אחת לחמש שנים, ותפקידו הוא בעיקר סמלי. למדינה פרלמנט המונה 230 חברים, הנבחרים אחת לארבע שנים. גבולותיה של פורטוגל נקבעו בשנת 1139 ולא השתנו מאז, והיא למעשה מדינת הלאום העתיקה ביותר באירופה.
  2.  השם פורטוגל נגזר מהשם הלטיני-רומאי "פורטוס-קאלה" (Portus Cale). "קאלה" היה שמו של יישוב קדום הממוקם בשפך נהר הדואורו בצפונה של המדינה. בסוף המאה השלישית לפנה"ס, פלשו הרומאים לחצי האי האיברי וכבשו את אזור קאלה – ומאז כינו הרומאים את היישוב בשם "פורטוס-קאלה" (פורטוס – נמל).
  3. על פי מדד השלום העולמי, פורטוגל מדורגת במקום ה- 18 כמדינה השלווה ביותר בעולם (דמיינו לאיזה מקום היא תגיע אם כל הישראלים שזכאים לדרכון הפורטוגלי יעברו אליה פתאום).

  4. במשך כ-13 שנה ריו דה ז'נרו שבברזיל היתה בירת פורטוגל, בתקופה שנקראת על ידי ההיסטוריונים "היפוך המטרופולין". בעקבות כיבוש ליסבון על ידי נפוליאון בשנת 1807, משפחת המלוכה ברחה מפורטוגל לברזיל יחד עם אנשי החצר שמנו 10,000 אנשים. ב-1808 הם הקימו בריו את מרכז השליטה שלהם כממלכה שנקראה "הממלכה המאוחדת של פורטוגל, ברזיל והאלגרב" ובירתה הייתה ריו דה ז'נרו.
  5. בשנת 1755, ביום כל הקדושים, ליסבון נפגעה על ידי רעידת האדמה בעלת העוצמה החזקה ביותר בהיסטוריה האירופאית (9.0 בסולם ריכטר), שקטלה 100 אלף איש. הנזק שבא בעקבות רעידת האדמה הועצם הן בשל גל צונאמי שהיא יצרה והן בגלל שהכנסיות היו מלאות בנרות לחג, שגרמו לשריפות רבות.
  6. הסופר הפורטוגלי המפורסם ז'וזה סאראמאגו, זוכה פרס נובל לספרות לשנת 1998 (על העיוורון, קיין, דברי ימי המנזר), גדל בליסבון, ורכש לראשונה ספר בגיל 19. בצעירותו הוא עבד כמכונאי במוסך ונהג לקרוא ספרים בספרייה העירונית. כשהתקבל לעבודה כמנהל ייצור בהוצאת ספרים ופגש סופרים ומבקרי ספרות, הצליח להיכנס לעולם הספרות ולהפוך את הכתיבה למקצוע.
  7. בספרייה של אוניברסיטת קוימברה, אחת האוניברסיטאות העתיקות בעולם, מתגוררים עשרות עטלפים שהובאו לספרייה כמדבירים טבעיים לעש המזיק לספרים. אם כבר עוסקים בספרים: חנות הספרים Livraria Bertrand נפתחה בליסבון בשנת 1732 ופועלת גם היום, מה שהופך אותה לחנות הספרים הכי ותיקה בעולם שפועלת ברצף.
  8. גשר וסקו דה גאמה, גשר המיתרים החוצה את נהר הטז'ו בליסבון, הוא הגשר הארוך ביותר באירופה ואורכו 17.18 ק"מ. הוא נחנך בשנת 1998, לכבוד חגיגות ה-500 לגילוי המעבר הימי מסביב לכף התקווה הטובה. נהר הטז'ו שעליו עובר הגשר הוא הנהר הארוך ביותר בחצי האי האיברי, אורכו כ-1,008 ק"מ, ראשיתו בצפון ספרד והוא נשפך לאוקיינוס האטלנטי בליסבון. בחגיגות חנוכת הגשר 15 אלף סועדים התיישבו לסעודה חגיגית סביב שולחן אחד וקבעו שיא עולמי.
  9. קניון תת-אוקייני, סמוך לחוף של העיירה נזרה, אחראי ליצירת גלי ענק, שיכולים להגיע לגובה של 20 מטר ויותר. הגלים הגבוהים מושכים לעיירה גולשים מכל העולם המחפשים ריגושים ואדרנלין. העיר אגב, נקראת על שם נצרת, בגלל פסלה של הבתולה שהובאה מארץ ישראל על ידי נזיר במאה הרביעית.
  10. ב-2015 עבר בפורטוגל חוק המאפשר לצאצאי יהודים ממוצא ספרדי לקבל אזרחות פורטוגלית מבלי לוותר על אזרחות קיימת. ההליך לקבלת האזרחות הוא יחסית פשוט ובמהלכו נדרשת הוכחת זיקה לפורטוגל. הזכאות לאזרחות קיימת באופן אצל רובם המוחלט של יוצאי צפון אפריקה (מרוקו, אלג’יר, טוניס, לוב ומצרים), ארצות הבלקן (יוון, בולגריה, יוגוסלביה לשעבר), טורקיה, סוריה ולבנון וכן יהודי דרום אמריקה, הולנד ויהדות עיראק.

התהליך לבקשת אזרחות פורטוגלית מתחיל בהגשת בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל, שהוסמכה על ידי הרשויות להכיר רשמית במבקש האזרחות כצאצא למגורשי ספרד ופורטוגל. לאחר קבלת ההכרה המשך התהליך הבירוקרטי מתבצע מול הרשויות הרשמיות של פורטוגל ואורך מספר חודשים.

בחנו את עצמכם!

אולי יעניין אתכם

לא רק ליסבון: מוקדי התיירות שאסור לפספס בפורטוגל

הפופולריות של פורטוגל בקרב תיירים ישראלים עולה משנה לשנה -ריכזנו 5 הצעות לחופשה במדינה.

קרא עוד
מה לרונאלדו ולגלישת גלים? שניהם מייצגים את ענפי הספורט הפופולריים ביותר בפורטוגל

פורטוגל היא ביתן של קבוצות כדורגל מצוינות, עם אצטדיוני ענק תוססים – אך גם אחד מהיעדים המועדפים ביותר על גולשי גלים ברחבי העולם.

קרא עוד