* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » הכינותי מראש: כל המסמכים שיש להכין עבור בדיקת זכאות לאזרחות פורטוגלית

 

תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית כרוך במספר שלבים, וכדי לעבור אותו בהצלחה יש להציג מספר מסמכים התומכים בבקשה. במאמר זה תמצאו את כל המידע שיסייע לכם לייעל את התהליך ולהיערך לקראתו.

נחלת העבר

בתחילת המאה ה-12 החלו להגיע אל פורטוגל משפחות יהודיות, שהתיישבו בעיקר בעיר הבירה ליסבון ובסביבתה. בשנת 1492 הגיע מספרם של יהודי פורטוגל ל-30,000, ולאחר מכן עלה משמעותית באותה שנה עקב גירוש יהודי ספרד שחלקם נדדו לפורטוגל. שלוש שנים מאוחר יותר נישאו המלך מנואל הראשון ואיזבל, בתם של מלכי ספרד, נישואין שהיו כרוכים בהתחייבות לגרש את הקהילה היהודית מפורטוגל. באותה העת רק יהודים שהסכימו להתנצר הורשו להישאר בפורטוגל, וחלקם המשיכו לשמור בסתר על המסורת היהודית. שנים רבות לאחר מכן, בשנת 2015, החליטה ממשלת פורטוגל לתקן את העוול ההיסטורי ולאפשר לצאצאי אותן משפחות יהודיות לקבל אזרחות פורטוגלית.

דרישות הסף

מובן, אם כן, כי על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית, ראשית צריכים המבקשים להוכיח את הקשר המשפחתי שלהם למגורשי פורטוגל, וזוהי אחת משלוש דרישות הסף לאישור הזכאות לאזרחות. השתיים האחרות הן גיל 18 ומעלה, וכן הוכחה כי למבקש או למבקשת אין עבר פלילי. בעלי אזרחות נוספת או מבקשים ששהו במדינה זרה מעל 3 חודשים, יצטרכו להציג תעודת יושר מאושררת באפוסטיל מאותה מדינה. אין צורך להוכיח אזרחות פורטוגלית של ההורים או של הסבא הסבתא – כל צאצא למשפחה שגורשה יכול להגיש בקשה לאזרחות באופן עצמאי ובלתי תלוי.

בידקו זכאותכם לאזרחות פורטוגלית >>>

איזו מדינה

איך תדעו אם הנכם צאצאים של משפחה שגורשה מפורטוגל? ברשימת מדינות המוצא אליהן נדדו יהודי פורטוגל המגורשים כלולות בין השאר מרוקו, אלג'יר, לוב, טוניס, מצרים, יוון, טורקיה, בולגריה, ארצות הבלקן, סוריה, לבנון ודרום אמריקה. גם שם המשפחה שלכם רלוונטי לאישור הבקשה: הקהילה היהודית בפורטוגל פרסמה רשימה של שמות המשפחה של היהודים שגורשו, ובה אלפי שמות. אם שם המשפחה המקורי מופיע ברשימה אך שונה או עוברת במהלך השנים, יש להוכיח זאת באמצעות הניירת הרלוונטית.

זכויות האזרח

מלבד תחושת הצדק ההיסטורי, דרכון פורטוגלי מקנה לבעליו אזרחות באחת המדינות המרשימות והמרתקות באירופה. אזרחות פורטוגלית מאפשרת מגורים ביבשת, עבודה במדינות האיחוד האירופי ללא צורך באישורים מיוחדים, תנועה חופשית בין מדינות האיחוד האירופי וכן כניסה למאות מדינות בעולם, כולל ארצות הברית, ללא צורך בוויזה. גם לימודים הם אופציה: כאזרחי פורטוגל תוכלו להעשיר את השכלתכם וללמוד לתואר ראשון או לתארים מתקדמים באוניברסיטאות ציבוריות, בסבסוד ממשלתי מלא או חלקי.

טופסולוגיה

כאמור, על מנת להגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית יש להציג מסמכים המוכיחים את זהות המבקש, את יהדותו ואת הקשר שלו למשפחה המגורשת. לצורך כך המבקש יצטרך להצטייד בתעודת הזהות ודרכון. לטובת הוכחת היהדות יצטרך להציג תעודת נישואין שלו, או של הוריו או של אחד מאחיו ואחיותיו. את הקשר המשפחתי תוכלו להוכיח באמצעות תעודת הזהות של מי שנולד במדינה המזכה, למשל ההורים או הסבא והסבתא, בה מופיע שם המדינה בו נולדו. כחלק מהתהליך תתבקשו – ואנחנו נסייע לכם בכך – להציג שרטוט של עץ המשפחה. לכל המסמכים שהוזכרו לעיל תצטרכו להוסיף מכתב אישי מטעמכם המסביר כי הנכם צאצאים למגורשי פורטוגל. נשמע מסובך? אנחנו נסייע לכם לאורך כל הדרך בהמצאת המסמכים הרלוונטיים, בהשלמת מסמכים חסרים, בתרגום מסמכים לפורטוגזית ובכל שתידרשו על מנת שבקשתכם תוגש בצורה מלאה ומסודרת.  
 

התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית פשוטים וברורים. אם תציגו המסמכים המוכיחים את זכאותכם, תוכלו לצלוח את התהליך וגם לסגור מעגל היסטורי עבור משפחתכם.

אולי יעניין אתכם

כיצד להוציא דרכון פורטוגלי? כך תעשו זאת, שלב אחרי שלב

דרכון פורטוגלי הפך למבוקש במיוחד, שכן הוא מהווה כרטיס כניסה לאיחוד האירופי ומאפשר גם לישראלים לחיות, ללמוד ולעבוד ביבשת. איך מוציאים אותו? התהליך מתחיל בבדיקת

קרא עוד
3 טעויות שכדאי להימנע מהן בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

מגישים בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי? מה הדרך הכי טובה לעשות את זה? ממה חשוב להיזהר בדרך? פירטנו את הטעויות הנפוצות והדרכים להימנע מהן במאמר קצר

קרא עוד