* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » כיצד להוציא דרכון פורטוגלי? כך תעשו זאת, שלב אחרי שלב

דרכון פורטוגלי הפך למבוקש במיוחד, שכן הוא מהווה כרטיס כניסה לאיחוד האירופי ומאפשר גם לישראלים לחיות, ללמוד ולעבוד ביבשת. איך מוציאים אותו? התהליך מתחיל בבדיקת זכאות – ועל השאר תוכלו לקרוא בכתבה שלפניכם

יותר מ-500 שנה אחרי גירוש יהודי ספרד ופורטוגל, החליטה פורטוגל לתקן חלק מהעוול שגרמה – ולאפשר לצאצאי המגורשים לקבל אזרחות מהמדינה האירופית. פורטוגל היא אמנם מדינה יפה ומעניינת, עם מסלולי תיירות, אוניברסיטאות וערים יפות, אך ישראלים רבים הפונים לתהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי עושים זאת מאחר שהיא חברה באיחוד האירופי – כך שאזרחיה יכולים לחיות, לעבוד וללמוד במדינות השונות בו.

נכון לעכשיו, קיים חלון הזדמנויות מוגבל, שבו התהליך להוצאת הדרכון הפורטוגלי פשוט יחסית, ואינו מציב דרישות גבוהות כמו במדינות אחרות. כך למשל, אין צורך להוכיח בקיאות בשפה ובהיסטוריה של המדינה, או לחיות בה פרק זמן מינימלי. עם זאת, הפופולריות של הדרכון עולה מאוד בשנים האחרונות – כך שבהחלט ייתכן שפורטוגל תחליט להחמיר את התנאים לקבלת הדרכון, ולהפוך את התהליך לקשה יותר. אז אם אתם מעוניינים – עדיף להתחיל מוקדם ככל האפשר. כך עושים זאת.

1. שלב ההוכחה: מאיפה באו ההורים?

השלב הראשון בתהליך הוא איסוף מידע לגבי מוצאם של מבקשי הדרכון הפורטוגלי, במטרה להוכיח כי הם אכן צאצאים למגורשי ספרד, וגם את יהדותם. אל תיבהלו: לרוב, כל מה שצריך הוא הוכחה לכך שהוריכם או ההורים שלהם הגיעו מאחת המדינות המזכות בדרכון, או שם משפחה המופיע ברשימות הפורטוגליות. בנוסף, כדאי שנציג של החברה המטפלת עבורכם בבקשה, יסייע לכם להכין עץ שורשים שיחזק את הטענה שלכם. 

2. שלב ההכרה: מתחברים לקהילה

בבואה לאשר או לדחות בקשות לדרכון פורטוגלי, מסתמכת פורטוגל על הקהילות היהודיות בה – המתגוררות בערים הגדולות ליסבון ופורטו. הן אלה המספקות לפונים אישור על כך שהם אכן צאצאיהם של המגורשים. מדובר באישור קריטי, ולכן כדאי לצרף לבקשה כמה שיותר מסמכים התומכים בטענה שלכם. חשוב לדעת כי לאחר קבלת אישור עקרוני של הקהילה היהודית, יש להעביר אליה תשלום עבור אגרת קהילה. שלב זה נמשך כ-30 יום.

3. שלב הכנת הבקשה: זמן התרגומים

כעת, כל המסמכים שהעברתם נאספים יחד לצורך הכנת הבקשה הרשמית לזכאות לדרכון פורטוגלי. על המסמכים להיות מאושרים בידי הגורמים הרלוונטיים, ובמטרה להגיש אותם לפורטוגל, מתרגמים אותם והם מקבלים חתימת אישור של נוטריון פורטוגלי. לבקשה מצורף גם האישור הרשמי של הקהילה היהודית בפורטוגל. שלב זה נמשך כ-3 חודשים.

4. שלב ההמתנה: מחכים לאישור מפורטוגל

כשכל המסמכים מוכנים, מתורגמים ומאושרים, מגישים את הבקשה הרשמית לאזרחות פורטוגלית למשרד המשפטים הפורטוגלי. זאת, לאחר תשלום האגרות הכרוכות בתהליך. זהו, עכשיו נותר רק לחכות שהמדינה תבחן את הבקשה – ותחליט אם לאשר. ההמתנה הצפויה: שנה וחצי עד שנתיים.

5. השלב האחרון: פותחים בקבוק פורט

ברוב המכריע של המקרים, בקשה שצורפו לה כל המסמכים הנדרשים וכן אישור עקרוני לזכאות לדרכון פורטוגלי מהקהילה היהודית, תאושר גם בידי ממשלת פורטוגל. כעת תוכלו לקבל תעודת לידה פורטוגלית – שתאפשר לכם לקבל גם תעודת זהות ודרכון של המדינה.

אך הדבר המשמח ביותר הוא שאם אתם עוברים את התהליך עם פורטוגליס – אנחנו דואגים עבורכם לכל השלבים! לא תצטרכו לעשות דבר מעבר להצגת המסמכים הראשוניים, יש לנו את כל הכלים והקשרים כדי לעשות את התהליך בצורה היעילה והטובה ביותר.

זהו, ברוכים הבאים לפורטוגל! זה הזמן לחגוג עם בקבוק פורט, היין המתוק המפורסם המגיע מעמק הדואורו הפורטוגלי.

אולי יעניין אתכם

3 טעויות שכדאי להימנע מהן בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

מגישים בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי? מה הדרך הכי טובה לעשות את זה? ממה חשוב להיזהר בדרך? פירטנו את הטעויות הנפוצות והדרכים להימנע מהן במאמר קצר

קרא עוד
הכירו את ה"אזור האישי": המקום בו שבו אתם מעודכנים כל הזמן

החידוש האחרון שלנו בפורטוגליס ללקוחות החברה הוא ה"אזור האישי" באתר. מעתה תוכלו לראות בכל זמן ומכל מקום מה סטטוס הבקשה שלכם – עד הרגע שתהפכו

קרא עוד