* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » ישראל VS פורטוגל: איפה זול יותר לחיות?

בטח לא נגלה לכם את אירופה אם נגיד שפורטוגל זולה יותר, אבל המספרים הפתיעו גם אותנו. יצאנו לבדוק: כמה זולה ליסבון ביחס לתל אביב במחירי הדיור, המזון, הביגוד, התחבורה והפנאי?

זה לא סוד שעלויות המחייה בישראל יקרות. זוכרים את מחאת הקוטג'? היא החלה ביוני 2011 כמחאה על מחירי הקוטג' בישראל, ונתנה את יריית הפתיחה למחאה החברתית הגדולה חודש לאחר מכן, על רקע מחירי הדיור. צעירים שנמאס להם עברו לישון באוהלים בתל אביב, ועד מהרה המחאה התפשטה גם לערים נוספות, והסתיימה בהפגנות ענק ברחבי הארץ, שסוקרו בהרחבה בתקשורת. ב-2014 פרצה מחאת המילקי, שהחלה כשצעיר ישראלי שחי בברלין פרסם בפייסבוק תמונה של חשבונית קניות מחנות מקומית, שחשפה את פערי המחייה הגבוהים בין ארצנו הקטנטונת לברלין, כשברלין מנצחת בנוק אאוט.

המזון בתל אביב יקר יותר ב-80% לעומת ליסבון

למדנו עם השנים שלשלם באירו לא אומר לשלם יותר, להפך – במדינות רבות באירופה נשלם הרבה פחות. גרמניה לא לבד – גם ישראלים שחיים בפורטוגל, גם אם לתקופה זמנית, נהנים ממחירים זולים משמעותית ביחס לישראל כמעט בכל תחומי החיים, בעיקר בתחומי הדיור, הביגוד, המזון והפנאי. השוואה של מחירי מוצרי מזון בסיסיים (דוגמת חלב, ביצים, לחם, עוף, פירות וירקות) בין ליסבון לתל אביב, מגלה כי המזון בתל אביב יקר יותר כמעט ב-80% מאשר זה שבליסבון, וזה כולל גם ארוחות במסעדות.

לבדיקת זכאותך לאזרחות פורטוגלית לחץ כאן >>>

השכירות בתל אביב יקרה יותר ב-60% מזו שבליסבון

השוואה בתחום הדיור בין מחירי שכירויות בתל אביב לעומת ליסבון, מגלה פער גדול גם היא: השכירות בתל אביב יקרה ב- 60% לעומת השכירות בליסבון, וזה כולל גם את החשבונות השוטפים (ארנונה, חשמל וכיו"ב). גם התחבורה בתל אביב יקרה יותר מליסבון, ב-40%. מנוי חודשי לתחבורה הציבורית (דוגמת רב קו) עולה בארץ ב-60% יותר מאשר בליסבון, וגם נסיעות במונית יקרות יותר אצלנו, בשיעור של 33% (מחירי הדלק לעומת זאת דומים בשתי הערים).

גם הצגות וסרטים בפורטוגל זולים יותר מאשר בארץ

גם בתחום התרבות והפנאי נמצאת פורטוגל ביתרון בכל הקשור למחירים: על זוג כרטיסי קולנוע בארץ תשלמו 25 שקלים יותר מאשר בפורטוגל (בימים בהם אין קורונה בחוץ), ועל זוג כרטיסים להצגת תיאטרון תשלמו בארץ יותר מפי שניים מאשר בפורטוגל.
בממוצע, המחייה הכללית בתל אביב יקרה יותר ב-55% מזו שבליסבון.

חיי נוחות לסטודנטים בפורטוגל

מי שמתכנן לנסוע לפורטוגל כדי ללמוד באחד מהמוסדות האקדמיים הנחשבים במדינה, יגלה שהחיים בפורטוגל נוחים מאוד לסטודנטים, ומאפשרים להם גם ללמוד במוסד איכותי, גם לעבוד תוך כדי וגם ליהנות מזמן פנוי, לאור העובדה שהמחייה בפורטוגל זולה משמעותית מזו שבארץ (גם שכר הלימוד בפורטוגל זול משמעותית מזה שבארץ). לשם כך כדאי שתהיה בידיו אזרחות פורטוגלית, שתאפשר לו לשהות בפורטוגל ללא הגבלת זמן, לעבוד באופן חוקי וללמוד תוך זכאות לסבסוד מלא או חלקי מהמדינה, בהתאם למוסד שבו יבחר ללמוד. גם עבור אלו הבוחרים להשקיע, לעבוד, להקים עסק או ליצור חיבורים עסקיים בפורטוגל, חשוב להגיע מוכנים עם אזרחות פורטוגלית, שתאפשר להם ליהנות מההטבות הסוציאליות שמהן נהנים אזרחי פורטוגל, כולל הטבות בהקמת עסק או ברכישת נדל"ן.

השילוב של חיי נוחות ומחייה זולה, קדמה טכנולוגית לצד קצב חיים נעים, נופים יפהפיים המשלבים טבע פראי וחופים משגעים, יחד עם מזג אוויר נוח הדומה מאוד לזה שבישראל, הופכים את פורטוגל ליעד אטרקטיבי לנופש, עבודה, השקעות, לימודים, מגורים ועוד.

אולי יעניין אתכם

מקריסה לצמיחה: המהפך הכלכלי של פורטוגל

לאחר שעמדה על סף פשיטת רגל, מדיניות כלכלית עיקשת ועקבית הובילה לפריחה בפורטוגל, לזינוק בתיירות, בנדל"ן וברמת החיים.

קרא עוד
שוק הנדל"ן למשקיעים בעלי אזרחות פורטוגלית

היכן כדאי לרכוש נדל"ן במדינה – ולמה כדאי להצטייד באזרחות פורטוגלית לפני שקונים

קרא עוד