* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » כל מה שצריך לדעת על אזרחות ודרכון פורטוגלי

ישראלים רבים כבר מימשו את זכאותם לאזרחות פורטוגלית ולדרכון פורטוגלי-אירופאי. מהם היתרונות שהופכים את הדרכון למבוקש כל כך, ומאילו שלבים מורכב התהליך להוצאתו?

לאורך שנים ארוכות ישראלים שהם יוצאי ארצות הבלקן, צפון אפריקה ואסיה, לא היו זכאים לרוב לאזרחות אירופאית. המצב השתנה בשנת 2015, עם כניסתו לתוקף של התיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי. מדובר בתיקון שנועד להתייחס לעוול היסטורי, ולהעניק אזרחות ליהודים שגורשו בעקבות פעילות האינקוויזיציה במאה ה-15 מספרד ומספר שנים לאחר מכן גם מפורטוגל. לאורך מסעם הארוך, היהודים התפזרו בין מדינות רבות בהן מרוקו, אלג'יריה, טוניס, לוב, מצרים, לבנון, סוריה, עיראק, טורקיה, יוון, בולגריה, מדינות הבלקן ובהמשך גם למדינות דרום אמריקה.

כך שעבור ישראלים רבים שהם צאצאי אותם מגורשים, החוק הנוכחי מהווה הזדמנות ליהנות מיתרונותיו המשמעותיים של אחד מהדרכונים החזקים בעולם. כשמצרפים לכך את העובדה שנכון להיום הם אינם נדרשים בהוכחת זיקה כלשהי לפורטוגל דוגמת ידיעת השפה או במגורים בפורטוגל בפועל – מובן כיצד הפך הדרכון הפורטוגלי למטרה של פונים כמעט בכל גיל. אם טרם הכרתם את היתרונות של דרכון פורטוגלי ואת תהליך הנפקתו בפועל, המדריך הבא יעשה לכם סדר בכל מה שצריך לדעת.

אז למה להתחיל בתהליך הדרכון הפורטוגלי?

נכון להיום, הדרכון הפורטוגלי מדורג כאחד משלושת הדרכונים החזקים בעולם. הדירוג הינו תוצר של כלל יתרונותיו, הנוגעים לכניסה או מעבר בין מדינות, אפשרויות עבודה, לימודים, מגורים והזדמנויות השקעה. אלה הסיבות שהופכות אותו לאטרקטיבי גם בעיני ישראלים:

  • כניסה ללא ויזה ללמעלה מ-180 מדינות בעולם. מתוקף היותה של פורטוגל חברה באיחוד האירופי, דרכון פורטוגלי נחשב לדרכון אירופאי ומגיע עם שלל הטבות המיועדות לאזרחי האיחוד. אחת מהן היא האפשרות להיכנס למספר רב של מדינות ללא צורך בוויזה, אפשרות שתקפה גם עבור הטסים לארצות הברית. כך שאם רציתם לוותר על התהליך הממושך של הנפקת ויזת תיירים אמריקאית, דרכון פורטוגלי הוא הפתרון שלכם.
  • מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופי. כבעלי דרכון פורטוגלי, לא תהיו זקוקים לאשרת שהייה באף אחת ממדינות האיחוד, ותוכלו גם לעבור ביניהן במעברי הגבול בתורים מקוצרים.
  • יכולת להתגורר ולעבוד באירופה ללא הגבלה. חשוב לציין שאזרחי האיחוד האירופי אינם מוגבלים למגורים ולעבודה רק בפורטוגל עצמה. כך שבמידה ותנפיקו דרכון פורטוגלי, תוכלו לעבוד ולגור בכל יתר מדינות האיחוד בהתאם לבחירתכם וליהנות מכל ההטבות הסוציאליות הרלוונטיות לאזרחי האיחוד.
  • לימודים גבוהים בסבסוד מלא או חלקי. רלוונטי במיוחד עבור מי שמעוניינים ללמוד באוניברסיטאות ציבוריות נחשבות באיחוד האירופי.
  • הזדמנויות השקעה באירופה – בעלי אזרחות פורטוגלית זכאים לפתוח חשבונות בנק עם כל ההטבות הסוציאליות המגיעות לאזרחים, ולקבל סיוע בקבלת מימון מהבנקים לטובת השקעות נדל"ן, מסחר וכדומה.
  • זכאות לאזרחות לילדיםילדים שייוולדו להורים בעלי אזרחות, ייחשבו באופן אוטומטי לאזרחים פורטוגליים. כך שעבור זוגות שמתכננים להביא ילדים בעתיד, מדובר ביתרון משמעותי. יתירה מכך, ניתן להתחיל תהליך אזרחות גם עבור ילדים שנולדו לפני קבלת האזרחות.

דרכון פורטוגלי – רק עם פורטוגליס

בתור החברה הגדולה, המובילה והמקצועית בישראל בתחום האזרחות הפורטוגלית, פורטוגליס מסייעת ללקוחותיה להוציא דרכון פורטוגלי בלי דאגות כאשר הלקוח לא נדרש להתמודד עם בירוקרטיה והחברה עושה את התהליך מא' ועד ת'. לקוחות פורטוגליס יכולים לבצע את התהליך כולו באופן דיגיטלי, עם נציג אישי לכל לקוח ופריסה ארצית וסניף מקומי בפורטוגל שמסייע בקידום הבקשות. בנוסף, מדובר בחברה היחידה שמספקת ללקוחות אזור אישי באתר, בו הם יכולים להתעדכן בתהליך בכל רגע נתון.

חשוב לזכור שנכון להיום לחוק הנוכחי אמנם אין תאריך תפוגה, אך קצב הגידול במספר הבקשות מגדיל את הסיכוי להגבלות או להוספת תנאים נוספים. כך שאם אינכם רוצים לפספס את ההזדמנות ליהנות מיתרונותיו של דרכון אירופאי, עם פורטוגליס תוכלו למקסם תוצאות ולהימנע מבזבוז זמן יקר ולדאוג לעתידכם ולעתיד המשפחה.

אולי יעניין אתכם

לא רק ליסבון: מוקדי התיירות שאסור לפספס בפורטוגל

הפופולריות של פורטוגל בקרב תיירים ישראלים עולה משנה לשנה -ריכזנו 5 הצעות לחופשה במדינה.

קרא עוד
החוק הפורטוגלי

בשנת 2015 הפרלמנט הפורטוגלי בכוונה לתקן את העוול ההיסטורי, העביר תיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי המקנה לצאצאי המגורשים זכאות לאזרחות פורטוגלית בהליך פשוט ומהיר. משרד המשפטים

קרא עוד