* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » גם בלי דרכון פורטוגלי: 10 מקומות שאסור לפספס בפורטוגל

טירות, מגדלים, מנזרים, בית כנסת ואפילו חנות ספרים – ריכזנו עבורכם 10 אתרים מעניינים בפורטוגל שאסור לפספס, שהם כמה מהאוצרות הקסומים של פורטוגל, על קצה המזלג

התיירות הישראלית לפורטוגל מתרחבת בשנים האחרונות, בין היתר בגלל זכאותם של ישראלים רבים להוציא דרכון פורטוגלי. הישראלים מתלהבים לגלות את הנופים הירוקים, האווירה הנעימה, היין האיכותי והסעודות הנפלאות שמציעה המדינה המערבית ביותר באירופה. רוב המבקרים מתמקדים בערים הגדולות פורטו וליסבון, המציעות מרכזים עתיקים שוקקי חיים, רחובות הומי מסעדות ובתי קפה וגם בילוי לילי; אך פורטוגל כולה שזורה מקומות שלא כדאי לפספס – ממבצרים עתיקים ועד שמורות טבע מרשימות.

ליסבון: טירת סאו ז'ורז'ה

על הגבעה הגבוהה ביותר בעיר, כשהיא שולטת על האזור כולו, ניצבת טירת סאו ז'ורז'ה (Castelo de São Jorge). בנייתה החלה כבר במאה השנייה לספירה, ובמאה ה-11, היא הפכה לארמון המלוכה של מלכהּ הראשון של פורטוגל – אפונסו הראשון. בטירה 18 מגדלים, נוף מרהיב של פורטוגל וסביבתה, גנים מוריקים וכן אתר ארכיאולוגי, ובו ממצאים של ההתיישבות האנושית במקום, שהחלה כבר במאה השישית לפני הספירה.

ליסבון: מגדל בלם

המגדל הלבן היפה (Torre de belém), הוקם במאה ה-16 כשער הכניסה החגיגי של ליסבון. הוא נבנה על מה שבאותם ימים, היה אי בנהר טז'ו (Tejo); אך עם השנים, גדת הנהר קרבה אליו, וכיום ניתן להגיע אליו ברגל בשעת השפל. המגדל המקושט מתנשא לגובה של חמש קומות, ונחשב אחת הדוגמאות היפות לסגנון הבנייה שנקרא "גותיקה מנואלינית" (על שמו של המלך מנואל הראשון). בתחילה היה המנזר חלק ממערכת ההגנה על שכונת בלם, בה הוא נמצא; בהמשך, היה לבית סוהר, ואפילו לבית מכס.

ליסבון: מנזר ג'רונימוש

המנזר הגדול והמרשים ג'רונימוש (Mosteuiro Dos Jeronimos) החל את דרכו בצנעה – כקפלה קטנה שנבנתה במאה ה-15, סמוך לכפר דייגים קטן, ולידה נבנו מזרקת מים ושוקת. בהמשך החליט המלך מנואל הראשון לבנות במקום הקפלה הצנועה, כנסייה ומנזר, המוקדשים למריה הקדושה מבית לחם. המנזר נבנה בתקופה בה נודעה פורטוגל במסעות הימיים שלה, והאדריכלות נועדה לשקף את העושר שצברה – בשלל גילופים וקישוטים של יצורים ימיים. בין היתר, נמצא במנזר קברו של מגלה הארצות הפורטוגזי, ואסקו דה גאמה.

סינטרה: הארמון הלאומי פנה

בסינטרה הקטנה (Sintra), השוכנת ממערב לליסבון, 33 אלף תושבים בלבד – אך בתחומיה מצויים אוצרות אדריכלות רבים, שמושכים אליה לא מעט תיירים. אחד ממוקדי העניין הבולטים בעיר הוא הארמון הלאומי פנה (Palácio Nacional da Pena), שבנה במאה ה-19 המלך פרננדו השני, לכבוד אשתו – מריה השנייה. הארמון צבעוני וציורי, בגווני אדום וצהוב משובבי לב, ונשקף ממנו נוף ירוק מרהיב של הסביבה.

בסוף מערב: קאבו דה רוקה

רבים מהתיירים בפורטוגל לא מוותרים על ההזדמנות להגיע לקצה המערבי ביותר של אירופה. במרחק של כ-40 ק"מ ממערב לליסבון, נמצא קאבו דה רוקה (Cabo da Roca), צוק הצופה אל האוקיינוס האטלנטי הגועש מגובה של כ-150 מטרים. במקום הוקם מגדלור, וקיים בו גם מצפה ציפורים.

טומאר: מנזר הצלוב

בעיר העתיקה טומאר, השוכנת מצפון לליסבון, נמצא עוד אחד מאתרי המורשת העולמית של אונסק"ו הפזורים בפורטוגל – מנזר הצלוב (Convento de Cristo), שהוקם במאה ה-12 כמבצר של הנזירים הטמפלריים. עם התפרקות המסדר הטמפלרי, במאה ה-14, עבר המקום לידי אבירי המסדר הצלוב שהפכו אותו למנזר. במקום טירה מוקפת חומות, כנסייה עגולה בסגנון הרומנסקי ואלמנטים אדריכליים מעניינים נוספים.

טומאר: בית הכנסת העתיק

לצד הביקור במנזר, כדאי לבקר גם בבית הכנסת של טומאר (Tomar), שהוא העתיק ביותר בפורטוגל ואחד העתיקים ביותר באירופה כולה, ועדיין נראה כפי שנראה בימי הביניים. בית הכנסת נבנה במאה ה-15, ומראהו החיצוני אינו יוצא דופן; בפנים, מעידה האדריכלות המקושטת על עושרה של הקהילה היהודית בפורטוגל באותה תקופה. בסוף המאה הוכרחו היהודים להמיר את דתם לנצרות – ובית הכנסת חדל מלפעול. כיום הוא משמש מוזיאון להיסטוריה היהודית במקום.

אוניברסיטת קוימברה

זוהי אחת האוניברסיטאות הציבוריות העתיקות ביותר באירופה. היא נוסדה בסוף המאה ה-13, והעתיקה את מקומה כמה פעמים. במאות השנים האחרונות, היא שוכנת בעיר העתיקה קוימברה (Coimbra) – שבעבר היתה הבירה של פורטוגל. באוניברסיטה 18 מוזיאונים, גן בוטני ומגדל שעון מהמאה ה-18, אך היא ידועה במיוחד בספרייה שלה, הכוללת כרבע מיליון ספרים – רובם עתיקים. בספרייה הזו גם אפשר למצוא "ספרנים" ייחודיים: להקת עטלפים המתגוררת בה השומרת על הספרים היקרים והנדירים מפני מזיקים שונים.

פורטו: תצפית מכנסיית קלריגוש

לעיר השנייה בגודלה בפורטוגל יש היסטוריה ארוכה ומרשימה, ולא מעט מונומנטים מעניינים. אחד מהם הוא כנסיית קלריגוש (Igreja dos Clérigos), שנבנתה באחד המקומות הגבוהים בעיר, ולצידה מגדל פעמונים המהווה נקודת תצפית מושלמת על האזור – כולל נהר הדואורו (Douro) וחוף הים. 240 מדרגות יובילו אתכם לשם, ומומלץ לבצע את הטיפוס המפרך בשעות בין הערביים, כדי ליהנות ממראה השקיעה הצובעת את גגות העיר באדום דרמטי.

פורטו: הספרייה של הארי פוטר

ג'יי. קיי רולינג, המחברת של סדרת הספרים האהובה, התגוררה בפורטו כאשר החלה לכתוב את הסדרה – וחנות הספרים האגדית ללו (Lello ) סיפקה לה לא מעט השראה. החנות העתיקה, שהיא גם ספרייה, היא מוקד משיכה לא רק לחובבי ספרות – ולכן החלה לגבות סכום סמלי בכניסה. אם תשלמו, תמצאו בפנים מדפי עץ בגובה אדיר, מדרגות ספירליות מחופות קטיפה אדומה, ואווירה מסתורית בסגנון הוגוורטס.

אולי יעניין אתכם

טיול מהאגדות: פורטוגל עם ילדים

מתכננים טיול רומנטי בשניים? פורטוגל מושלמת למשימה. במאמר הבא תכירו את אחת המדינות הכי רומנטיות, ציוריות ואטרקטיביות בעולם. מה האפשרויות? מה אסור לפספס? כנסו ותגלו!

קרא עוד
נעים להכיר: 3 ערים מרכזיות בפורטוגל

חושבים על נסיעה לפורטוגל אבל לא מכירים אותה בכלל? במאמר הבא אתם עומדים להתוודע לשלוש ערים מרכזיות שכדאי לכם להכיר! פורטוגליס אתכם כל הדרך לאזרחות!

קרא עוד