* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » מה לרונאלדו ולגלישת גלים? שניהם מייצגים את ענפי הספורט הפופולריים ביותר בפורטוגל

פורטוגל היא ביתן של קבוצות כדורגל מצוינות, עם אצטדיוני ענק תוססים – אך גם אחד מהיעדים המועדפים ביותר על גולשים ברחבי העולם, בין שהם מחפשים גלים רכים למתחילים, ובין אם הם מעדיפים גלי ענק של 20 מטר

הידעתם? כריסטיאנו רונאלדו, שבעיני רבים הוא שחקן הכדורגל הטוב ביותר כיום, ואולי גם אי פעם, הוא פורטוגזי – ונולד בעיר פונשל שבאיי מדירה השייכים למדינה המערבית ביותר באירופה. בהתאם, הוא משחק בנבחרת הלאומית של פורטוגל. אולי בזכותו, ואולי בזכות נטייה טבעית של הפורטוגזים לספורט הזה – הכדורגל הוא ענף הספורט הפופולרי ביותר במדינה.

המשחקים בליגת העל, המונה 18 קבוצות, מושכים מקומיים רבים – ולא מעט תיירים, שבאים ליהנות מהנופים היפים של המדינה, וגם מתצוגת הכישרון של השחקנים הבולטים שלה. שתי הקבוצות הבולטות, שבשנים האחרונות התחלפו ביניהן באליפות הליגה, הן בנפיקה ליסבון, מעיר הבירה, ופורטו – מהעיר השנייה בגודלה במדינה. שתיהן משתתפות גם בליגה האירופית ובליגת האלופות.
הכדורגל הפורטוגלי הוא כדורגל קצבי ושמח, שמושפע רבות מזה של האחות הקטנה, ברזיל. הישראלים מוכיחים בשנים האחרונות כי הם מוכנים לטוס אל מעבר לים כדי לראות כדורגל טוב, יותר מזה – לפי הסטטיסטיקה ישראל היא שיאנית תיירי הספורט העולמית ביחס לכמות האוכלוסייה שבה. זה מצביע על כך שפורטוגל היא יעד נחשק לישראלים שרוצים לראות כדורגל טוב, בין אם בתור תיירים, ועל אחת כמה וכמה כאזרחים מן המניין עם דרכון פורטוגלי.

לא רק רונאלדו

אחד ממוקדי המשיכה העיקריים לתיירים חובבי ספורט הוא אצטדיון "האור" בליסבון, המכונה בפי אוהדי בנפיקה ליסבון "הקתדרלה". באצטדיון יותר מ-65,000 מושבים, ולא פעם הוא משמש את נבחרת פורטוגל במשחקי הבית שלה. בנוסף, הוא אירח משחקים של היורו ושל ליגת האלופות, ביניהם משחק של הפועל תל אביב בשנת 2010, שהסתיים בניצחון
בנפיקה 0-2. 

אצטדיון נוסף בעיר, ז'וזה אלבלדה, הוא המגרש הביתי של ספורטינג ליסבון, אחד המועדונים הגדולים במדינה, וזה שבו החל כריסטיאנו רונאלדו את הקריירה שלו. באצטדיון יש 50,000 מקומות, והוא אירח משחקי יורו וכן את גמר גביע אופ"א, בית"ר ירושלים אגב שיחקה בו בשנות ה-90. בפורטו, ניתן למצוא את אצטדיון הדרגאו – כלומר, הדרקון – המגרש הביתי של קבוצת פורטו, שאירח אף הוא משחקי יורו.

פרט לרונאלדו, הוציאה מתוכה פורטוגל לא מעט כדורגלנים מפורסמים – ובהם כדורגלן העבר אאוזביו, לואיש פיגו, רנאטו סנצ'ז, רוי קושטה, גונזלו גדש וברנרדו סילבה. אליהם נוסף, כמובן, המאמן האגדי ז'וז'ה מוריניו.

שיא עולמי בגלישת גלים

אך כדורגל אינו הספורט היחיד שתופס מקום של כבוד בפורטוגל. המדינה היא מעצמה של ממש עבור גולשי גלים מכל רחבי העולם, שמגיעים אליה במיוחד הודות לשפע החופים הנפלאים שלה, ולמועדוני הגלישה הרבים שהוקמו בה.

במרחק של כשעת נסיעה מצפון ליסבון, שוכן אזור פניצ'ה – אחד המבוקשים ביותר לגלישת גלים, הודות לצבע הכחול והמהפנט במיוחד של האוקיינוס האטלנטי שלחופיו, ובתי הספר לגלישה הפזורים בו בהמוניהם. ניתן למצוא בו חוף לכל טעם – מחופים נידחים ופראיים למראה, שיד אדם לא נגעה בהם, ועד חופים מוסדרים עם שלל מתקנים ובתי קפה.

אזרחות פורטוגלית בקליק

לחובבי האקסטרים, מומלץ להגיע לכפר הקטן נז'רה. קניון תת ימי הנמצא באוקיינוס, סמוך לחופי הכפר, יוצר גלי ענק העשויים להגיע לגובה של עד 20 מטרים – להנאת הגולשים האמיצים, התיירים וכמובן, הצלמים. המצטופפים על מגדלור מיוחד שהוקם לטובת הצופים במחזה.

הגלים הללו לא רק גבוהים במיוחד – כמו בניין בן 8 קומות, מהגבוהים ביותר שנרשמו בכל העולם; אלא גם קרים מאוד, שכן שיאי הגלים נרשמים דווקא בחורף. כאן גם נקבע השיא העולמי בגלישת גלים – בגובה הקרוב ל-24 מטרים.

גם לגולשים מתחילים

גולשים מיומנים פחות, שלא לומר מתחילים, יכולים לשלב את חופשת הגלישה שלהם עם שהות בבירה ליסבון, וליהנות מכמה מהחופים שלה. קוסטה דה קפריקה, במרחק 17 ק"מ מהעיר, וכן קרקוולוס, במרחק 25 ק"מ, הם אפשרות מומלצת לגולשים שנכנסים בפעם הראשונה למים הקרים. עם זאת, הם פופולריים בקרב כלל הנופשים – אז כדאי להביא בחשבון צפיפות לא מועטה, במיוחד בימי הקיץ.

מי שירחיק עוד קצת מליסבון יגיע לאריסיירה, שהוכרזה ב-2011 כ"שמורת גלישה עולמית". פרט לחופים המושכים גולשים ברמות שונות, ניתן למצוא בעיר חנויות, מסעדות ופאבים שעלו על הגל, ומוכרים מוצרים, ארוחות ומשקאות לגולשים – או לאלה שהיו רוצים להיות כמוהם.

אולי יעניין אתכם

איזו מין שלווה: 10 דברים שכדאי לדעת על פורטוגל

10 נקודות מעניינות על פורטוגל: ההיסטוריה, התרבות והקשר היהודי

קרא עוד
הידעתם? עובדות על פורטוגל שאולי גם אתם לא הכרתם

אם אתם מתכננים להוציא דרכון פורטוגלי, כדאי שתדעו שפורטוגל היא עולם ומלואו. ריכזנו עבורכם כמה עובדות סופר מעניינות שיעשו לכם חשק להיות אזרחי פורטוגל במהרה.

קרא עוד