* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » הצעת החוק הפורטוגלית – הקשחת תנאי הזכאות לדרכון

הצעת חוק חדשה אשר עומדת להצבעה בפורטוגל מקשיחה את התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי על סמך חוק האזרחות לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. המהלך המשפטי הזה מתרחש בעקבות ביקורת על כך שרבים משתמשים במסלול זה כדי להשיג אזרחות אירופאית ולא כדי להשתקע בפורטוגל בפרט. הצעת החוק החדשה הוגשה על מנת לשנות את תנאי מסלול הקבלה באופן שיבטיח כי רק ישראלים יהודים אשר מתכוונים לגור בפורטוגל בפועל, יקבלו את האזרחות. 

חוק האזרחות הפורטוגלית כפי שהוא היום

מאז חקיקת החוק הוגשו למעלה מ 60 אלף בקשות לדרכון פורטוגלי מצד יהודים ספרדים ברחבי העולם, וכ20 אלף כבר קיבלו את הדרכון. כיום, כ99% מהמבקשים מקבלים את הדרכון הנכסף.

החוק בפורטוגל נחשב למקל למדי. הוא לא דורש מבחנים ואפילו לא מחייב לטוס לפורטוגל. מי שמגיש בקשה לבדיקת זכאות יכול לעבור את התהליך כולו בפרק זמן ממוצע של כשנתיים בלבד דרך חברה המתמחה בנושא, ללא צורך בלימוד השפה הפורטוגזית או בעזיבה של הארץ והגעה פיזית לפורטוגל אף לא פעם אחת.

נימוקים אפשריים לשינוי החוק

הרעיון לייצר חוק חדש החל מכך שגם בספרד פורסמו החמרות בתנאים למבקשי דרכון ספרדי, בין השאר, עם דרישה לעבור מבחן בקיאות בשפה בספרדית. דרישה נוספת שעלתה היא נסיעה לצורך חתימה פרונטלית על תצהיר רלוונטי בפני נוטריון בספרד. בהצעת החוק הראשונה, הוצע כי מבקשי אזרחות פורטוגלית שיגישו בקשה לאזרחות יתבקשו לגור במשך שנתיים בפורטוגל לפני שיוכלו לקבל את האזרחות המיוחלת, כמו שזה מתקיים כיום ברוב מדינות האיחוד האירופאי שדורשות תנאי דומה של מגורים במדינת היעד.

אודות החוק החדש שצפוי בעתיד

הליך החקיקה עוד בעיצומו ולכן עדיין חלים בו שינויים עד לאישור הסופי. נכון לעכשיו, המפלגה הסוציאליסטית אשר מבקשת להקשיח את חוק האזרחות למגורשי ספרד, המירה את תנאי הסף הנוסף של שנתיים מגורים בפורטוגל שהיה בהצעת החוק המקורית, בדרישה להוכחת זיקה עכשווית של המבקש לפורטוגל. אפשר לנשום לרווחה, אך כדאי לא להתמהמה ולפעול כעת, זאת לאור המצב הפוליטי המתעתע ששורר כיום בפורטוגל. הסיכוי שהצעת החוק תעבור אישור בפרלמנט הוא גבוה מאוד, היות והצעת החוק הוגשה על ידי מפלגת השלטון וזוכה לתמיכה רבה בקרב הפרלמנט הפורטוגלי.

משמעויות אפשריות של השינוי ביחס לישראלים

עבורנו, הישראלים שרוצים להגיש בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי, מצב זה מצביע על כך שהתהליך הופך מורכב יותר ומידת הביטחון בהבטחת ההצלחה הכמעט מוחלטת, כפי שהיא היום, צפויה לרדת דרסטית. במידה ותתקבל הצעת החוק, היא תחול רק על מי שיגישו את בקשות האזרחות החל מינואר 2022. כל מי שיגיש בקשה לאחר שינוי החוק יצטרך להשקיע ולהוסיף הוכחות, מסמכים ומשאבים רבים יותר בהליכי בקשת האזרחות. ייתכן ועד אישור החוק יוספו החמרות נוספות. אי לכך, אם שקלתם או שאתם שוקלים לבדוק את זכאותכם, כדאי לצאת לדרך בהקדם ולהבטיח לעצמכם לעבור את התהליך בתנאים המקלים שקיימים כיום.

אזרחות פורטוגלית בקליק >>>

תהליך בקשת הזכאות לאזרחות פורטוגלית הינו תהליך ביורוקרטי ולא תהליך משפטי, כפי שנהוג לעיתים לחשוב. מי שעומד בתנאי הזכאות יכול לבצע אותו גם בגפו. אנחנו ממליצים דווקא עכשיו, כאשר הזמן קצוב, לפנות לחברה מקצועית ומנוסה שיודעת איך לנהל את התהליך ביעילות ולא להמר על הצלחת התהליך.

אולי יעניין אתכם

3 טעויות שכדאי להימנע מהן בתהליך הוצאת דרכון פורטוגלי

מגישים בקשה להוצאת דרכון פורטוגלי? מה הדרך הכי טובה לעשות את זה? ממה חשוב להיזהר בדרך? פירטנו את הטעויות הנפוצות והדרכים להימנע מהן במאמר קצר

קרא עוד
הכינותי מראש: כל המסמכים שיש להכין עבור בדיקת זכאות לאזרחות פורטוגלית

מהם התנאים לקבלת אזרחות פורטוגלית ומהם המסמכים הנדרשים כדי להוכיח שאתם זכאים לה. לפניכם בקצרה כל מה שחשוב לדעת.

קרא עוד