* הזדמנות אחרונה לאזרחות פורטוגלית – צרו אתנו קשר עוד היום. * שירותי יורופה VIP מאפשרים לאזרחים הפורטוגלים להנפיק את כל המסמכים הנדרשים: דרכון ביומטרי / תעודת זהות ביומטרי / מספר פיסקלי ניפ NIF – השאירו פרטים ותהנו משירות יעיל, מהיר וזול! * השקעות נדל"ן בפורטוגל – היעד החם ביותר בעולם להשקעות נדל"ן / יורופה נדל"ן החברה הגדולה והמובילה ביותר בישראל בהשקעות נדל"ן בפורטוגל.
דף הבית » מי זכאי לדרכון פורטוגלי

כחלק מתיקון העוול שנגרם ליהדות ספרד ופורטוגל במהלך המאה ה-15 בעקבות גירוש ספרד, בוצע שינוי לחוק האזרחות הפורטוגלי שמזכה את צאצאיהם בדרכון פורטוגלי בהליך מיוחד. כך תדעו אם גם אתם זכאים לקבל דרכון ואזרחות אירופאית.

 לאורך ההיסטוריה ידעה היהדות אינספור אירועים קשים, בהם פרעות ואף גירושים המוניים. אירוע משמעותי מסוג זה התרחש בשנת 1492, ובמהלכו נאלצו יהודי ספרד ופורטוגל לעזוב על רקע חוסר הסכמתם להמיר את דתם. בשנת 2015 הוחלט לתקן את העוול ארוך השנים שנגרם למגורשים, על ידי חיזוק הקשר עם צאצאיהם. הקביעה שהתקבלה בשנה זו הובילה לשינוי בחוק האזרחות הפורטוגלי, במטרה לאפשר לצאצאי המגורשים לקבל דרכון פורטוגלי.

דרכון פורטוגלי למגורשי ספרד ופורטוגל

בניגוד להליכי אזרוח של מדינות רבות אחרות, ההליך הפורטוגלי אינו מחייב את העומדים בקריטריונים להוכיח בקיאות בשפה או להתגורר בפורטוגל בפועל. כתוצאה מכך, גם מי שמעוניין להתגורר בישראל ועדיין להחזיק גם בדרכון פורטוגלי, יכול לעבור את התהליך. בנוסף, מאחר שפורטוגל שייכת לאיחוד האירופי, המשמעות היא שצאצאי המגורשים יכולים להפוך לבעלי דרכון אירופאי וליהנות מיתרונותיו הרבים. כולל האפשרות לחיות, לעבוד וללמוד בכל אחת ממדינות האיחוד, ולא רק בפורטוגל עצמה.

ההליך הפורטוגלי לצאצאי המגורשים מיועד ליהודים מעל גיל 18 וללא עבר פלילי, שיכולים להוכיח את זיקתם למגורשי ספרד ופורטוגל. מאחר שקיימת רשימת מדינות אליהן הגיעו המגורשים בדרך כלל, על המועמדים להוכיח קשר משפחתי לאחת מהמדינות הללו. נכון להיום, ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ליוצאי תימן, לבנון, מרוקו, עיראק, לוב, תוניס, אלג'יר, יוון, טורקיה, סוריה, בולגריה, טוניס, ארצות הבלקן ומדינות דרום אמריקה. כך שאם הוריכם או הסבים והסבתות שלכם עלו לישראל מאחת מהמדינות שהוזכרו – סביר שיש באפשרותכם לממש זכאות לדרכון פורטוגלי.

ישנם צאצאים למגורשי ספרד שהמשיכו בנדידה והגיעו גם למדינות שעל פניו לא מזכות. דוגמת מקצת מיהדות איראן, במקרים אלו ניתן להוכיח את הזכאות באמצעות מחקר של גנאולוג שבודק את ההיסטוריה המשפחתית.

כיצד עובד ההליך בפועל?

נאמר שאתם רוצים להוציא דרכון פורטוגלי ליוצאי מרוקו, או מתעניינים בקבלת דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק. כל עוד מדובר במדינה שנמצאת ברשימה שהוזכרה ורלוונטית לעניין, ההליך זהה. הוא מבוסס על קבלת אישור מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל, שניתן לאחר גיבוש תיק מסמכים שמאשר את הקשר בין המועמד לבין צאצאי המגורשים. עם העברת הניירת וקבלת האישור הראשוני מהקהילה היהודית, יהיה עליכם להגיש את תיק הבקשה לממשלת פורטוגל, לשלם את האגרות הנדרשות ולהמתין לאישורה.

תיק המסמכים יצטרך לכלול מסמכים רלוונטיים שיתורגמו לשפה הפורטוגזית וכל ניירת נוספת שתידרש, ויחייב החתמת נוטריון מוסמך. לאור העובדה שמדובר בהליך בירוקרטי מורכב שמתנהל בשפה זרה, ומאחר שכל טעות עלולה להוביל לעיכוב בטיפול  – קיימת אפשרות לפנות אל נותני שירות מקצועיים שמבצעים את ההליך עבור המועמדים.

חברת פורטוגליס הינה החברה הגדולה והמקצועית ביותר בישראל בתחום האזרחות הפורטוגלית.בפורטוגליס מלווים את הלקוח באופו אישי בכל שלבי התהליך ועושים בשבילו את התהליך הבירוקרטי המתמשך. צוותי החברה מתמחים בהליך על כל שלביו בארץ ומול הרשויות בפורטוגל.

דרכון פורטוגלי לילדים

קיבלתם אזרחות פורטוגלית ולאחר מכן נולדו לכם ילדים? מזל טוב! הילדים יוכרו באופן אוטומטי כאזרחי פורטוגל, וכל שתצטרכו לעשות הוא לגשת לרשויות הפורטוגליות לצורך הנפקת התעודות הרלוונטיות. בכל הקשור לקטינים עד גיל 14, חוק האזרחות הפורטוגלי מאפשר להם לעבור תהליך של אזרוח – אולם רק לאחר שאחד מהוריהם סיים את הליך הוצאת האזרחות הפורטוגלית בעצמו, ונרשם במרשם האוכלוסין הפורטוגלי. שימו לב שמדובר בהליך מקוצר יותר.  
למידע נוסף על אזרחות פורטוגלית לילדים לחצו כאן.

דרכון פורטוגלי לבני זוג

חוק האזרחות הפורטוגלי מתייחס גם לבני או בנות זוג הנשואים לאזרחים פורטוגלים, כולל לידועים בציבור  מעל ל-3 שנים. בתהליך קבלת האזרחות במקרה כזה נדרשים המועמדים להציג שורת מסמכים בהם תעודת יושר, תעודות לידה שלהם ושל בני הזוג, תעודת נישואין או אישור הרשויות בפורטוגל (עבור ידועים בציבור). בדומה להליך הקטינים, גם הליך בני זוג מקוצר יותר ביחס להליך מגורשי ספרד.

לאור המאפיינים המיוחדים של כל התהליכים שהוזכרו, מומלץ לבצע אותם בעזרת גורמים מקצועיים המתמחים בתחום האזרחות הפורטוגלית. הניסיון הרב של פורטוגליס וההתמקדות רק בהליך הפורטוגלי, הופך אותה לגורם מוביל בתחום האזרוח בפורטוגל. החברה מעניקה לכל מועמד ליווי צמוד כבר מהשלב הראשוני, בתהליך דיגיטלי ונוח שניתן לבצע מהבית הכולל מעקב באיזור אישי לכל אורך התהליך. עם סיום התהליך וקבלת האזרחות, לקוחות החברה יכולים גם ליהנות משירות VIP להוצאת תעודת זהות ודרכון פורטוגלי, כמו גם משירותים משלימים נוספים.

אולי יעניין אתכם

לא רק ליסבון: מוקדי התיירות שאסור לפספס בפורטוגל

הפופולריות של פורטוגל בקרב תיירים ישראלים עולה משנה לשנה -ריכזנו 5 הצעות לחופשה במדינה.

קרא עוד
החוק הפורטוגלי

בשנת 2015 הפרלמנט הפורטוגלי בכוונה לתקן את העוול ההיסטורי, העביר תיקון לחוק האזרחות הפורטוגלי המקנה לצאצאי המגורשים זכאות לאזרחות פורטוגלית בהליך פשוט ומהיר. משרד המשפטים

קרא עוד